Umami muualla Facebook

Lohi

Tähän aiheeseen liittyy 49 artikkelia.

Tuoreimmat artikkelit

  1. Lohta ja risottoa

    Julkaistu 26. 4. 2019 Teksti Mervi Sandbacka Ei kommentteja Ruoka ja juoma

    Rasvaista kalaa pitäisi syödä ainakin pari kertaa viikossa. Kala voi olla lohta, kirjolohta, silakkaa, silliä, tuoretta tonnikalaa, makrillia tms. Rasvaiset kalat sisältävät D-vitamiinia ja hyviä rasvahappoja, jotka suojaavat sydäntä sekä valtimoita.

  2. Umamin upea vappubuffet

    Julkaistu Teksti Päätoimittajat 3 kommenttia Ruoka ja juoma

    Vapun parhaat piknik- ja buffet-tarjoilut Umamista.

  3. Uunilohta ja oliivisalaattia

    Julkaistu 31. 3. 2019 Teksti Mervi Sandbacka Yksi kommentti Ruoka ja juoma

    Uunilohi on mielestäni helpoin tapa valmistaa lohta, eikä tule paistokäryä.

  4. Lohta ja omena-sipulisalaattia

    Julkaistu 25. 3. 2019 Teksti Mervi Sandbacka Ei kommentteja Ruoka ja juoma

    Meillä, kahden aikuisen lohiaterialla, ja monesti muulloinkin, syödään lisäkkeenä vain hyvää salaattia, koska emme kaipaa lisäkaloreita. Tällä kertaa tein lohen kylkeen raikasta omena-sipulisalaattia.

  5. Lämmin lohisalaatti

    Julkaistu 18. 3. 2019 Teksti Mervi Sandbacka Ei kommentteja Ruoka ja juoma

    Lämmin lohisalaatti vie nälän mennessään ja saat paljon hyödyllisiä aineksia hyvinvointiisi.

  6. Lohikeitto

    Julkaistu 8. 1. 2019 Teksti Mervi Sandbacka Ei kommentteja Ruoka ja juoma

    Lohikeitto maistuu koko perheelle.

  7. Lohikastike spagetille

    Julkaistu 11. 12. 2018 Teksti Mervi Sandbacka Ei kommentteja Ruoka ja juoma

    Lohesta valmistat maukkaan kastikkeen spagetille. Voit halutessasi tarjota kastikkeen myös tumman riisin tai perunan kanssa.

  8. Lohiperhonen ja parsarisotto

    Julkaistu 5. 12. 2018 Teksti Tiia Koskimies Ei kommentteja Ruoka ja juoma

    Lohiperhonen liihottaa joulupöytään.

  9. Umamin superhelppo juhlapöytä Arvottu

    Julkaistu 28. 11. 2018 Teksti Päätoimittajat 774 kommenttia Ruoka ja juoma

    Helppoja ideoita joulunajan juhlatarjoiluihin.

  10. Lohta ja kasviksia

    Julkaistu 20. 11. 2018 Teksti Mervi Sandbacka Ei kommentteja Ruoka ja juoma

    Tämä ateria valmistui nopeasti ja maistui tosi hyvältä. Kalaa pitäisi muistaa syödä joka viikko pari kertaa ja mieluiten rasvaista kalaa.