Julkaistu 26. 2. 2014 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ajankohtaista

Äitiyspakkaus uudistuu

Uutta äitiyspakkausta aletaan jakaa keväällä, kun edellinen on loppunut. Tällä kertaa uutuutena on muisto äitiyspakkauksen alkutaipaleelta.

Uuden äitiyspakkauksen tuotevalikoima noudattaa samaa linjaa kuin aikaisemminkin, mutta tekstiilien kuosit ovat totuttuun tapaan uusia. Pakkauksessa on yhteensä 49 erilaista tuotetta.

Asiakkaiden toiveiden perusteella pakkauksessa on nyt myös mukana kuolalappu nykyajan versiona sekä toiset sukat ja lapaset. Kuolalappu on ollut äitiyspakkauksessa mukana aiemminkin pitsisomisteisena puuvillakauluksena. Kaulus suojasi lapsen vaatteita, kun automaattipesukoneista ei vielä osattu uneksiakaan.

Äitiyspakkauksia on jaettu suomalaisperheille yli 75 vuoden ajan. Alkuvuosina pakkauksia saivat vain vähävaraiset, mutta pian siitä tuli valtion lahja kaikille perheille.

Tässä on uuden äitiyspakkauksen sisältö.

Tässä on uuden äitiyspakkauksen kaikki 49 tuotetta.

9cdabc0c78af36b7_800x800ar

Äitiysavustukseksi perheet voivat valita joko 140 euroa verottomana tai äitiyspakkauksen. Ensisynnyttäjistä lähes kaikki valitsevat pakkauksen.

Äitiyspakkaus uusittiin edellisen kerran syksyllä 2012.

Uusvanha tuote, jota on toivottu äitiyspakkaukseen: kuolalappu. Tämä 2014 malli poikkeaa aika tavalla vanhoista kaularöyhelöistä.

Uusvanha tuote, jota on toivottu äitiyspakkaukseen: kuolalappu. Tämä 2014 malli poikkeaa aika tavalla entisistä pitsireunuksisista kaularöyhelöistä.

Lähde: Kela

Aiheet: