Julkaistu 6. 12. 2012 Teksti Tiedotteet, kuvat /kuva Umami.fi Ei kommentteja Ajankohtaista

Älä osta koiraa häkistä -kampanja käynnistyy 8.12.2012

Älä osta koiraa häkistä -kampanja käynnistyy kansainvälisessä Voittaja−Winner 2012 -koiratapahtumassa Messukeskuksessa 8.12.2012. Kampanjan tarkoitus on nostaa yleiseen tietoisuuteen vaarallisen ja eläimille kärsimyksiä tuottavan pentutehtailun vakavat seuraukset. Kampanjan tavoitteena on saada pentutehtailu loppumaan.

Älä osta koiraa häkistä -kampanjan messuosastolla M66 kävijät kutsutaan vierailulle pentutehtaan todellisuuteen. Nähtävänä on myös HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun opiskelijoiden suunnittelemia pentutehtailua vastustavia julisteita. Lisäksi osastolta saa tietoa siitä, miten voi hankkia pennun luotettavasti ja turvallisesti. Kampanjan järjestäjät ovat Suomen Kennelliitto, SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto sekä Suomen Eläinlääkäriliitto. Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijat. Älä osta koiraa häkistä -kampanjan www-sivut ovat avautuneet 5.12.2012 osoitteessa www.halpapentu.fi.

Moni koiranpennusta haaveileva ei tiedä, että pentutehtailijalta ostetusta söpöstä koiranpennusta voi tulla perheelle painajainen. Pentutehtailija tarjoaa koiranpentuja nopeasti ja halvalla. Pentutehtaan ahtaassa häkissä kasvaneella koiralla voi kuitenkin olla monenlaisia terveysongelmia ja luonnehäiriöitä. Se voi myös kantaa ihmiselle vaarallisia tartuntatauteja. Alun perin halpa pentu voi lopulta tulla omistajalle kalliiksi.

Älä osta koiraa häkistä -kampanjan tavoite on lopettaa pentutehtailu. Paras keino pysäyttää epäilyttävä eläinbisnes on kieltäytyä tukemasta sitä. Ilman ostajia ei pian ole myyjiäkään. Kampanja tiedottaa ihmisiä pimeän pennun hankkimiseen liittyvistä riskeistä ja ohjaa koiranostajia toimimaan oikein. Ihmisiä kannustetaan levittämään tietoa pentutehtailun vaaroista, jotta haitallinen bisnes saadaan loppumaan.

Suomen Kennelliiton järjestämä Voittaja-Winner-viikonloppu on yksi maailman suurimmista koiratapahtumista. Se houkuttelee Helsingin Messukeskukseen yli 30 000 koirista kiinnostunutta joka vuosi.

HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu kouluttaa liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkii ja kehittää näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. www.haaga-helia.fi

Aiheet: , , , , , , ,