Julkaistu 13. 11. 2013 Teksti Tiedotteet, kuvat /kuva Jarkko Mikkonen/Punainen Risti Ei kommentteja Ajankohtaista

Biltema Foundationilta miljoonan euron lahjoitus Filippiineille

Biltema Foundation lahjoittaa miljoona euroa Filippiinien myrskyn runtelemien alueiden uhreille. Lahjoituksella hankittavat tarvikkeet ja lääkkeet toimitetaan katastrofialueelle yhteistyössä Lääkärit ilman rajoja -järjestön kanssa.

Biltema Foundation ottaa merkittävällä tavalla osaa Filippiinien katastrofin jälkihoitoon. Noin miljoonan euron lahjoitus käytetään Haiyan-taifuunin tuhoamien alueiden ihmisten auttamiseen elintärkeiden tarvikkeiden muodossa. Summalla hankitaan lääkkeitä, ruokaa, vettä, telttoja ja muita tarvikkeita.

Hätäapu toimitetaan perille yhteistyössä Lääkärit ilman rajoja -järjestön kanssa. Lääkärit ilman rajoja on kansalaisjärjestö, joka toimittaa lääketieteellistä apua kriisialueille.

– Heillä on jo toimiva järjestelmä, jolla apu löytää perille nopeasti ja ilman turhia välikäsiä. Näin tiedämme, että raha todella menee oikeaan osoitteeseen, eli katastrofin uhreille, sanoo Fredy Hutter Biltema Foundationista. Biltema lähettää katastrofialueelle myös rakennustarvikkeita jälleenrakennusta varten.

– Velvollisuutemme on tehdä voitavamme myrskyalueen ihmisten puolesta, jotka tällä hetkellä kamppailevat eloonjäämisestään, sanoo toimitusjohtaja Tommy Dolivo Biltemasta.

Aiheet: , ,