Julkaistu 10. 4. 2012 Teksti Tiedotteet, kuvat Rento Ei kommentteja Ajankohtaista

Design from Finland -alkuperämerkki Rento-tuotteille

Rento-saunatuotemerkki sai Design from Finland -alkuperämerkin käyttöoikeuden. Rento-saunatuotemerkille on myönnetty 27.3.2012 lähtien Suomalaisen Työn Liiton valvoman Design from Finland -alkuperämerkin käyttöoikeus.

– Haimme merkin käyttöoikeutta Rento-saunatuotteille, sillä haluamme tuoda entistä laajemmin tietoisuuteen tuotesarjamme ehdotonta ydintä – suomalaista suunnittelua ja muotoilua. Olemme panostaneet tinkimättömästi tähän työhön, ja merkin käyttöoikeus tuo positiivista lisää koko brändillemme, iloitsee Rento-saunatuotteiden markkinoinnista vastaava Peter Mäenpää.

Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkki osoittaa suomalaisen designin taustalla olevan suunnittelun, muotoilun, tutkimuksen ja tuotekehityksen sekä suomalaisten innovaatioiden alkuperän.

Design from Finland -alkuperämerkin käyttöoikeuden perusteena on suomalaisen suunnittelun merkittävä vaikutus yrityksen tuotteiden tai palveluiden kilpailukykyyn markkinoilla. Suomalaisen suunnittelutyön merkityksen tulee olla mahdollisimman suuri kaikista suunnittelutyön kustannuksista, ja yrityksen kotimaisen omistusosuuden on oltava vähintään 50 prosenttia. Käyttöoikeuden myöntämiseen vaikuttavat myös pääkonttorin sijainti ja suunnittelun työllistävyys.

Design from Finland -tunnus on Avainlipun sisarmerkki ja vastaa yritysten kasvavaan tarpeeseen viestiä suomalaisesta suunnitteluosaamisesta ja siihen panostamisesta.

Rento tuo tuoretta ajattelua ja tapoja saunomiseen

Vuonna 2010 lanseerattu Rento-saunabrändi syntyi saunaan ja kylpemiseen perehtyneen suomalaisen asiantuntijaryhmän intohimosta saunomiseen. Ryhmän jäsenet halusivat edistää suomalaista kylpykulttuuria yksilöllisenä sekä sosiaalisena rentoutumismuotona kehittämällä nautinnollisia ja helposti saavutettavia tuotteita kylpyyn ja saunaan.

Rento-tuotteet ovat muotoilultaan selkeitä ja ajattomia tuotteita, jotka sopivat erilaisiin sauna- ja pesutiloihin. Rento-brändin innovatiivisuus näkyy myös erityisesti vaihtoehtoisten materiaalien ja valmistustapojen hyödyntämisessä. Tuotteiden käyttöturvallisuuden lisäksi ekologisuuden huomioiminen materiaalivalinnoissa sekä tuotantotavoissa on Rento-brändille erittäin tärkeää.

Rento-tuotevalikoima kattaa kaikki keskeiset tuotteet saunomiseen: löylyastiat ja lämpömittarit, saunatekstiilit, vihdat ja saunatuoksut, peseytymisvälineet sekä vartalonhoitotuotteet. Rento-saunatuotteita on myynnissä kaupan saunatuoteosastoilla kautta maan.

Aiheet: , , ,