Julkaistu 26. 5. 2012 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ajankohtaista

Kesän paras mökkituliainen

Mitä tuliaisiksi kesämökille? Lahjoita tänä kesänä saippua, hyttysverkko tai vesiputken pätkä – aineeton lahja, joka auttaa kehitysmaassa. Näillä lahjoilla kesävieras muistetaan ja maailma paranee.

Lahjaksilehma.fi:n eettiset lahjat toimitetaan lapsille ja perheille osana Suomen World Visionin pitkäkestoista kehitysyhteistyötä. Vuonna 2001 perustetun lahjakaupan tuotteet hankitaan kohdemaassa, ja ne tukevat paikallista elinkeinoa.

Moskiittoverkko (10 €) suojaa malariahyttysen pistolta ugandalaisia ja intialaisia köyhiä lapsia, joille malaria on aidsiakin suurempi uhka. Yhden hyönteismyrkyllä käsitellyn moskiittoverkon alle mahtuu nukkumaan kolme lasta, jotka tämän lahjan ansiosta uinuvat suojassa.

Saippualahja (20 €) tukee Perussa järjestettäviä hygieniakoulutuksia. Vapaaehtoiset terveystyöntekijät opettavat kyläläisille kädestä pitäen kunnon saippuointia ja kertovat, miksi käsienpesu on tärkeää vessassa käynnin ja ruoanvalmistuksen yhteydessä. Käsienpesu vähentää tehokkaasti lasten ripulikuolemia.

Vesiputkilahja
(18 €) kasvattaa Keniaan rakennettavaa 100 km pituista vesiputkiverkostoa. Tavoitteena on saada puhdasta juomavettä jokaiselle Meibekin alueen 30 000 asukkaalle. Koulut, perheet ja terveysasemat saavat vettä, ja pitkät vedenhakumatkat lyhenevät.

Eettiset lahjat kuuluvat kesään yhtä varmasti kuin hyttyset! Löydä oma lahjasuosikkisi osoitteessa lahjaksilehma.fi.

Suomen World Vision on lasten elinoloja ja oikeuksia edistävä kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö. Sillä on pitkäkestoisia kehitysyhteistyöohjelmia Keniassa, Ugandassa, Sri Lankassa, Intiassa, Perussa ja Kolumbiassa. Järjestön tavoitteena on muuttaa kaikkein heikoimmassa asemassa olevien lasten elämää pysyvästi. Suomen World Vision on ulkoministeriön kumppanuusjärjestö ja itsenäinen osa kansainvälistä World Vision -verkostoa. Kansainvälisesti World Visionin avun piirissä on 100 miljoonaa ihmistä. worldvision.fi

Aiheet: , , ,