Julkaistu 3. 5. 2012 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ajankohtaista

Nanso Groupin ruusuasusteet tukevat rintasyöpätutkimusta

Suomalainen vaatetusteollisuusyritys Nanso Group Oy myy toukokuun 2012 ajan omissa myymälöissään sukkahousutehtaansa ylijäämämateriaalista valmistettuja ruusuasusteita. Idea ruusuasusteiden valmistamiseen on peräisin Nanso Groupin Torniossa sijaitsevan tehtaan työntekijöiltä.

Asusteiden valmistamiseen on käytetty vain sukkahousutuotannon aikaisemmin käyttämätöntä ylijäämämateriaalia, jota jää automaattisesti yli tuotannossa. Jokainen ruusu on käsityönä tehty uniikki kappale. Ruusuasusteiden myynnillä Nanso Group tukee suomalaista rintasyöpätutkimusta lahjoittamalla jokaisesta ruususta kaksi euroa Syöpäsäätiön Roosa nauha -rahastoon. Yhden ruusun hinta on 5,90 euroa.

Ruusuasusteiden tarina ja yhteistyö Roosan nauhan kanssa tukevat Nanso Groupin huhtikuussa julkistettujen vastuullisuuslupausten ajatusta toimia sosiaalisesti ja ekologisesti vastuullisella tavalla sekä tarjota kuluttajille mahdollisuus tehdä hyviä tekoja. Ruusuasusteet ovat myynnissä toukokuun ajan Nanso Groupin omissa myymälöissä Haminassa, Helsingissä, Hämeenlinnassa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Nokialla, Parkanossa, Tampereella, Torniossa, Turussa ja Vantaalla.

Nanso Groupin yhteistyö Roosa nauhan kanssa laajenee syksyllä 2012, kun yritys valmistaa ensimmäiset Roosa nauha -tuotteensa sen omille Nanso-, Black Horse- ja Norlyn– brändeille. Roosan nauhan tunnus on roosa silkkinauha, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli ympäri maailman. Vuonna 2012 vietetään Suomessa Roosan nauhan kymmenettä juhlavuotta.

Nanso Group Oy

Vuonna 1921 palkkavärjäämöksi perustettu Nanso Group on vastuullinen suomalainen perheyritys. Vuosikymmenten kuluessa Nanso Group on kasvanut Suomen toiseksi suurimmaksi vaatetusteollisuusyritykseksi. Nanso Groupin brändejä ovat Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Norlyn, Amar ja KS Socks. Vuonna 2011 Nanso Groupin liikevaihto oli 63,9 miljoonaa euroa ja se työllisti noin 650 henkilöä. Nanso Groupilla on omat tehtaat Nokialla, Torniossa ja Tallinnassa.

Nanso Groupin myymälät: www.nansogroup.com/myymalat
www.nansogroup.com