Julkaistu 13. 10. 2015 Teksti Tiedotteet, kuvat Vva ry Ei kommentteja Ajankohtaista

Tapahtuma jota ei pitäisi olla

Valtakunnallista Asunnottomien yötä vietetään 17.10.2015 YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä. Tapahtumia on yli 20 paikkakunnalla ympäri Suomea.

Asunto on perusoikeus, eikä sen puuttumista voida hyväksyä missään olosuhteissa. Asunnottoman yö on on kylmä, pitkä, pimeä ja yksinäinen. Kylmänä totuutena Asunnottomien yön kansalaisliike haluaa muistuttaa kodin turvasta ja lämmöstä, joka kuuluu kaikille. Asunnottomien yön tulet syttyvät klo 19.00 ympäri maata.

Helsingissä Asunnottomien yön kansalaisliikkeen toimijat esittelevät toimintaansa Vaasanaukiolla klo 14-17.00, Helsingin Diakonissalaitoksella tapahtumia klo 12.00 alkaen.

Klo 17 tapahtuma jatkuu Kalliossa Dallapepuistossa, jossa Miika Petterssonin tentattavana helsinkiläisiä poliitikkoja, ja muuta ohjelmaa.

TULE MUKAAN VIETTÄMÄÄN SADONKORJUUJUHLAA ja rakentamaan kanssamme lämminhenkinen telttakylä. Järjestäjien puolesta puistossa on lämmitetty puolijoukkueteltta, grilli ja musiikkia. Tuo mukanasi teltta ja ruokaa jaettavaksi. Jos et halua viettää yötä itse teltassa, anna se asunnottomalle.

Tehdään yhdessä tapahtuma jossa kaikki voivat auttaa vailla asuntoa olevia ja tulla autetuksi!

Vailla vakinaista asuntoa ry on asunnottomien itsensä vuonna 1986 perustama järjestö, jonka tarkoituksena on varmistaa että kaikille järjestyy mahdollisuus itsenäiseen asumiseen. Asunto on perusoikeus eikä sen puuttumista voida hyväksyä missään olosuhteissa.

Aiheet: , , , ,