Julkaistu 9. 4. 2012 Teksti Tiedotteet, kuvat Suomen Nestlé 5 kommenttia Ajankohtaista

Turengin jäätelötehdas juhlii 50 vuottaan

Suomalaisten jäätelöhulluus pitää tehtaan tänä päivänä käynnissä lähes ympäri vuoden. ”Meillä on Suomen parhaat jäätelötaitajat töissä”, kiittelee liiketoimintajohtaja Johanna Sewón-Kievari.

Suomalaiset ovat saaneet suosikkiherkkuaan jäätelöä samalta tehtaalta Turengista, Hämeenlinnan kupeesta, nyt jo puolen vuosisadan ajan. Tehdas valmistui vuonna 1962 vastaamaan jäätelönkulutuksen huimaan kasvuun ja jo vuonna 1965 sitä laajennettiin yli kaksinkertaiseksi.

– Turengissa on pitkät perinteet, ammattitaitoa, omistautumista ja mahtava porukka. Pitkäaikaisimmat työntekijämme ovat olleet meillä töissä jo yli 30 vuotta. Kiitos Turengin jäätelötehtaan menestyksestä kuuluukin tehtaan työntekijöille, kertoo Suomen Nestlén jäätelöiden liiketoimintajohtaja Johanna Sewón-Kievari.

Turengin tehtaalla työskentelee 140–250 henkilöä vuodenajasta riippuen. Koneet ovat lyhyttä vuodenvaihteen taukoa lukuun ottamatta käynnissä ympäri vuoden. Lähes kaikki Suomen Nestlén myymät jäätelöt valmistetaan Turengin tehtaalla.

Innovaatioita ja suomalaisia makuja

Merkittävä osa juhlavuottaan viettävän Turengin jäätelötehtaan toimintaa on myös tuotekehitys. Tehtaan linjastoja pitkin kulkevat esimerkiksi sellaiset klassikkoherkut kuin Pingviini-tuutti, Eskimo, Classic ja Puffet. Myös Aino-jäätelösarja on ollut menestystarina jonka maut on tehty suomalaiseen suuhun sopiviksi. Merkiksi kotimaisuudesta tuotteiden kylkeä komistaa Avainlippu-tunnus.

– Valmistamme Turengin tehtaalla jäätelöä ennen kaikkea suomalaiseen makuun ja suomalaisten iloksi. Pidämme hyvin tärkeänä sitä, että kotimainen jäätelöosaaminen ja -valmistus on säilynyt Turengissa ja sitä haluamme vaalia jatkossakin, Sewón-Kievari iloitsee.

– Aino-jäätelöperhe on yksi Turengin ylpeydenaihe, samoin suomalainen innovaatio, laktoositon jäätelö. Ensimmäinen laktoositon jäätelö, Vanilja-kotipakkaus, valmistettiin Turengissa vuonna 2006 ja siitä lähtien on laktoosittoman jäätelön kysyntä kasvanut, jatkaa Sewón-Kievari.

Tehtaan juhlavuosi näkyy myös uutuustuotteissa. Tehtaan rinnalla syntymäpäiviään viettävillä Eskimoilla voi herkutella tänä vuonna Kolmoset-monipakkauksella, josta paljastuu 15 kappaletta vähälaktoosisia Vanilja-, Vadelma- ja Banaani-Eskimoita.

Aiheet: , , , , , ,

5 kommenttia

1. Palautetta Pingviini-kisasta. Köyhä

Palautetta Pingviini-kisasta. Köyhä firma, suotta juhlitte, konkkaan menossa jo….Laitatte sinänsä hauskan ja mukaantempaavan kisan juhlavuotette kunniaksi. Kysy, kenelle se on tarkoitettu ? Kenen voimavaroille se on mitoitettu ? Ajattelin suvun pienelle vöelle pelata jäälelöt niin että kenellä on oma sp., niin heidät osoitteellaan tai omallani.OLEN ISTUNUT KONEELLA n.30 tuntia, saanut olen tuutin 2 x. Nyt olen n.6 t,yrittäny koko ajan pelata viel’ yhdelle lapselle tuuttia. Mutta niuhoja otette, Ei tässä ole mitään järkeä, kyllä se hieman helpommin pitäisi makupala irrota, kun kerran tämmöinen kisa järjestetään.Paha mieli tulee ja kääntyy teitä itseänne vastaan, Minulle kisasta jää epätoivoinen t6untikausien istuminen ja uupumus. Ei ole vesi kielellä enää, ei totisesti.

12. 8. 2012 23.41

• jatkan 22.08. klo

jatkan 22.08. klo 23.00 edellistä kommenttiani. Nyt olen viikon verran yrittänyt saada kolmannelle suvun 15-vuotiaalle koululaiselle iloksi tuuttia, hänkin niinkuin kaksi edellistä asuvat kaukana minusta..Parikymmentä tuntia olen käyttänyt leikkimiseen aikaa. Suomen Nestle; vastatkaa, miksi yhden tuutin saaminen on näin ”helkutin” vaikeaa ? Tunnissa valmistuu 18.000 tuttia, montako sataa tuuttia olette arponeet mainoskampanne aikana ?

16. 8. 2012 22.12

2. Hyvä Sinikka Määttänen,

Hyvä Sinikka Määttänen,
    olen kovin pahoillani, että olette pettynyt Pingviinin Facebookissa olevaan Jäätelötietäjä-kilpailuumme. Tarkoituksemme ei todellakaan ollut aiheuttaa mielipahaa, vaan tarjota mahdollisuus yllätysvoittoon mahdollisimman monelle jäätelönystävälle.

Jäätelötietäjä-kilpailussa saman sähköpostiosoitteen käyttäjä voi tässä kampanjassa voittaa vain yhden tuutin. Pahoitteluni, jos olemme ilmaisseet tämän puutteellisesti kampanjan tiedoissa.

Kiitos palautteestanne! Otamme kokemuksenne huomioon suunnitellessamme tulevia kampanjoita. Olen välittänyt terveisenne markkinoinnista vastaavien sekä kampanjan suunnitelleiden henkilöiden tietoon.

Olisin iloinen, jos voisin saada Umamin toimituksen kautta yhteystietonne, jotta voisimme pyrkiä jotenkin hyvittämään kokemanne mielipahaa.

Ystävällisin terveisin,
    Aino Pajukangas,
    Viestintäpäällikkö / Suomen Nestlé

Aino Pajukangas / Suomen Nestlé

22. 8. 2012 12.56

• Kiitos vastauksestanne !

Kiitos vastauksestanne ! Näin minä tutkitsinkin/ ajattelin että yksi jäätelö/ sp.osoite ja sehän on täysin ymmärrettävää ja kovin yleinen käytäntö. Omalla sp.ni, johon sain tehdä töitä reilu 20 tuntia sain yhden koodin, se meni 6-vuotiaalle ”tädin” pojalle Etelä-Suomeen tulostettuna/kirjeessä. Toinen koodi tuli muutaman yrittämän jälkeen( noin 30 tunnin leikkimisen jälkeen) sisareni sp:iin Hyvinkäälle.Tuutin saa hänen pieni lapsenlapsensa. Olen yrittänyt Espooseen ja Kontiolahdelle suvun nuorten sp.ositteisiin/ siis kahdelle heidän omiin osoitteisiinsa ja niistä hylkäydyin muutaman tunnin yrittämisen jälkeen. Viides oli suvun 15-vuotias Kiteellä opiskeleva nuori.Hänelle ehdin sanoa että leikin sinulle pingviinituutin, se tulee sinun sp:si…tätä ”henttuta”……sp.osoittetta olen ”hakannut” arvioni mukaan noin 20 tuntia, ja ”henttura” on saamatta pingviiniään. Eilen vielä yritin 10-20x, mutta kyllä posti vie hänelle parin euron kolikon, en jaksa yrittää enää. Mutta tämän kaltaiset ”ovat erittäin hauskoja sinänsä. Jatkakaa ihmeessä tämmöisiä kisoja, kuitenkin.

22. 8. 2012 17.50

3. Hei ja kiitos

Hei ja kiitos taas viestistä!

Kuten sanottu, olen kovin pahoillani Teille koituneesta vaivannäöstä.

Kiitos joka tapauksessa arvokkaasta palautteesta! Palautteenne johdosta selvitämme nyt, onko Jäätelötietäjä-sovelluksessa teknisiä ongelmia ja pyrimme tulevaisuudessa ehkäisemään tämänkaltaiset tapahtumat. Palautteenne perusteella pystymme myös tulevaisuudessa huomioimaan monenlaiset vaikuttavat tekijät kilpailuja ja niiden teknistä toteutusta suunnitellessamme.

Kiitokseksi yhteistyöstä ja kärsivällisyydestänne toivoisin tosiaan saavani Umamin toimituksen kautta yhteystietonne tai jonkun postiosoitteen, johon voisimme toimittaa pienen yllätyksen Teille ja muille sukunne jäätelönystäville.

Ystävällisin terveisin,
    Aino Pajukangas,