Julkaistu 7. 11. 2013 Teksti Tiedotteet, kuvat Viking Line Ei kommentteja Ajankohtaista

Viking Line kolminkertaistaa jouluristeilyjen määrän

Nyt ei kukaan varmasti jää ilman jouluristeilyä, kun Viking Line ilmoitti kolminkertaistavansa jouluristeilyjensä määrän. Moni kaipaa huoletonta taukoa arjen aherruksen lomaan, joten mikäpä sen mukavampaa kuin varata risteily joko ennen joulukiireitä tai jouluksi.

Viking Line varautuu tulevaan jouluun tarjoamalla asiakkailleen entistä enemmän jouluristeilyvaihtoehtoja. Uutuutena ovat Helsingin vierailulle saapuva M/S Cinderellan jouluristeily sekä M/S Amorellan risteily Turusta Maarianhaminaan. Varaslähdön joulutunnelmaan voi ottaa Viking Linen upeassa joulubuffetissa, joka on tarjolla laivoilla 15.11.–26.12. M/S Cinderellalla ja M/S Rosellalla tarjolla on ainutlaatuinen joulupöytä, jonka on suunnitellut ruotsalainen huippukokki Leif Mannerström.

Viking Linella joulu on huoleton ja herkullinen. Jouluristeilyllä kaikki on suunniteltu valmiiksi tervetuliaisglögeistä notkuvaan joulupöytään sekä ennalta suunniteltuun ohjelmaan. Laivoilla on myös erinomainen mahdollisuus tehdä jouluostoksia ja tavata vaikka joulupukki.

– Yhä useampi kaipaa jouluna erityisesti rentoutumista. Tästä syystä olemme lisänneet jouluristeilyvaihtoehtojamme tarjoamalla asiakkaillemme unohtumattoman sekä huolettoman tavan nauttia joulusta ja jouluherkuista, kertoo Viking Linen markkinointipäällikkö Kati Litmanen.

Monipuolinen valikoima jouluristeilyjä ja hotellipaketteja

Jouluaattona lähtevistä jouluristeilyistä voi valita itselleen sopivimman kolmesta eri vaihtoehdosta. Helsingistä lähtevä M/S Cinderellan 24 h -risteily tarjoaa vauhdikkaan jouluohjelman, jonka tähtiartistina on Frederik. Hieman perinteisempää, rauhallisempaa joulua vietetään Helsingistä lähtevällä M/S Mariellan Päivä Tukholmassa -risteilyllä. Tukholmassa risteilymatkustajilla on mahdollisuus osallistua myös joulukirkkoon Tukholman suomalaisessa kirkossa.

Tänä vuonna jouluristeilylle voi lähteä myös Turusta. M/S Amorellan matkalla on tilaisuus tutustua joulupäivänä Maarianhaminan joulutunnelmaan. Lisäksi Viking Line tarjoaa joulun hotellipaketteja Tallinnaan, jolloin on mahdollisuus ihastella Tallinnan jouluista vanhaakaupunkia ja tunnelmaa.

Joulun herkut valtaavat Viking Linen buffetit jo 15.11. alkaen

Viking Linen joulupöydän suunnittelussa on pyritty siihen, että mahdollisimman monet raaka-aineet ja ruoat tulisivat läheltä. Esimerkiksi joulukinkku ja juustot tulevat Ruotsista, joululaatikot ovat perinteisiä suomalaisia ja makeiset ja marmeladit ovat suomalaisen Brunbergin.

– Ruoka on monille joulun suola, ja paras tapa virittäytyä joulutunnelmaan onkin monille juuri joulun parhaiden herkkujen myötä. Perinteinen kinkku on laivoillamme joulupöydän ehdoton suosikki ja sitä kuluu joulusesonkina laivoillamme yhteensä yli 11 000 kiloa, Viking Linen keittiömestari Bengt Mattsson kertoo.

M/S Cinderellan ja M/S Rosellan matkustajia hemmotellaan 14.–26.12. ruotsalaisen huippukokki Leif Mannerströmin suunnittelemalla joulupöydällä. Siinä on muista Punaisista laivoista poiketen uusia makuyhdistelmiä sekä hieman enemmän ruotsalaisia perinneherkkuja, kuten turskapullia, savustettua häränrintaa sekä anjovista ja makrillia. Helsingin-vierailun aikana M/S Cinderellalla tarjoiltavaa joulupöytää täydennetään perinteisillä suomalaisilla jouluherkuilla.

– Meillä on ilo tuoda asiakkaillemme uusia makuelämyksiä joulun perinteisiin. Uskallammekin väittää, että Mannerströmin joulupöytä tulee olemaan Suomenlahden herkullisin, hehkuttaa Viking Linen ravintolapäällikkö Bodil Ståhl.

Leif Mannerström on palkittu göteborgilainen julkkiskokki, joka on vetänyt Michelin-tähden ansainnutta ravintolaa yli kymmenen vuoden ajan sekä lukuisia muita ravintoloita. Hän on Ruotsissa tunnettu myös mm. TV-ohjelmista ja keittokirjoistaan.

Aiheet: , , , , , ,