Umami muualla Facebook

Julkaistu 5. 9. 2012 Teksti Uutuudet Ei kommentteja Ajankohtaista

Tili tuli, tili meni?

Säästöpankki on tuonut markkinoille uuden sähköisen palvelun, Säästöpankin Finanssivahdin.  Finanssivahdin avulla asiakas näkee yhdellä silmäyksellä, mihin hänen rahansa kuluvat. Samalla hän saa tulo- ja menoarvion seuraaville kuukausille. Palvelu on maksuton ja helppokäyttöinen.

”Usein palkansaajan tilanne on ”tili tuli, tili meni”-tyyppinen. Palkka vain katoaa tililtä määrittelemättömiin menoihin ja saldo ehtii näyttää nollaa ennen kuin palkka taas tulee. Finanssivahtia käyttämällä asiakas näkee, mihin rahat oikein menevät ja välttyy epämiellyttäviltä yllätyksiltä. Niinpä hän pystyy suunnittelemaan omaa talouttaan huomattavasti entistä paremmin. Hän voi säästää enemmän, ja kun rahankäyttö on hallinnassa, ostaa harkitusti sitä mitä haluaa. Asiakas voi siis vaurastua enemmän ja samalla nauttia elämästään enemmän”, kuvaa Säästöpankkiliiton kehitysjohtaja Harri Mattinen.

”Ja kaikki tämä ilman lisävaivaa. Finanssivahti on suunniteltu mahdollisimman helppokäyttöiseksi ja visuaaliseksi. Palvelun käyttö on mukavaa ja helposti omaksuttavaa, teknisiä taitoja ei tarvita. Jos osaa käyttää verkkopankkia, osaa käyttää Finanssivahtiakin. Kun palvelua kerran kokeilee, erilaiset menopäiväkirjat ja exceltaulukot jäävät varmasti historiaan”, Mattinen toteaa.

Miten Finanssivahti toimii?

Finanssivahti on Säästöpankin verkkopankissa. Asiakas voi ottaa palvelun helposti käyttöön verkkopankin etusivulta. Hänen ei tarvitse muuta kuin hyväksyä käyttöehdot. Palvelu on asiakkaalle maksuton.

Finanssivahdin avulla asiakas voi seurata tiliensä ja korttiensa tapahtumia yhdestä paikasta. Palvelu esittää asiakkaan tulot ja menot jaoteltuna erilaisiin tulo- ja menoluokkiin. Asiakas saa selkeän graafisen esityksen siitä, mihin rahat oikeasti kuluvat. Jaottelu on automatisoitu, mutta halutessaan asiakas voi tarkentaa luokitteluja, jolloin Finanssivahdin automatiikka muuttuu entistä tarkemmaksi.

Finanssivahti tekee myös talouden suunnittelusta automaattista. Se budjetoi asiakkaan taloutta sisältämänsä historiatiedon avulla. Asiakkaalle rakentuu automaattinen budjettipohja, jota on halutessaan helppo muokata.
 Lisäksi Finanssivahti sisältää havainnollisen raporttiosion niille, jotka haluavat hyödyntää palvelua vielä tarkemmalla tasolla.

Finanssivahti toimii verkkopankissa. Kuva: Kuluttajaliitto

Säästöpankki haluaa olla asiakkaan talouden valmentaja

”Säästöpankin tavoitteena on edistää asiakkaittemme hallittua vaurastumista.  Oman talouden hallinnan tunne on merkittävä asia. Me haluamme tukea asiakkaitamme sen tunteen saavuttamisessa. Finanssivahti on oleellinen osa tätä konseptia”, Mattinen perustelee palvelun käyttöönottoa.

”Asiakkaat ovat itse toivoneet tätä palvelua. Viime vuosien asiakastyytyväisyyskyselyissä tarve saada taloudenhallinnan työkaluja on noussut selvästi esille. Uskomme, että Finanssivahti täyttää nyt nämä toiveet, ja toivomme asiakkailta runsaasti palautetta ja kehitysideoita.”

Finanssivahti yhdessä Oman talouden tuokion kanssa tarjoaa asiakkaan talouden hallintaan kokonaisratkaisun. Pankin asiantuntijan kanssa käydyssä keskustelussa, Oman talouden tuokiossa, käydään yhdessä läpi asiakkaan kokonaistalous ja etsitään taloudellinen ratkaisu tulevaisuuden suunnitelmien toteutukseen. Finanssivahdin avulla asiakas taas voi suunnitella ja seurata oman taloutensa kehittymistä silloin, kun hänelle itselleen parhaiten sopii.

Säästöpankkiryhmään kuuluu 33 Säästöpankkia ja keskusjärjestö Säästöpankkiliitto. Omia konttoreita on noin 210, ja yhteistyön kautta asiakkailla on käytettävissään yhteensä yli 400 konttoria, 200 palvelu- ja maksuautomaattia ja kaikki Suomen käteisautomaatit. Säästöpankkien päämääränä on edistää säästämistä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia. Palvelun perusperiaatteita ovat asiakasläheisyys ja paikallisuus.  www.saastopankki.fi


Aiheet: , , ,

Kirjoita kommentti