Julkaistu 10. 12. 2014 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Muoti ja kauneus

Osta kaunis alusvaatelahja

Puolet miehistä ja neljäsosa naisista toivoisi kumppaninsa käyttävän kauniimpia alusvaatteita Suomalaiset ovat esittäneet haaveensa: neljäsosa naisista ja puolet miehistä toivoisi kumppaninsa käyttävän kauniimpia alusvaatteita.

Miehet toivovat naistensa ymmärtävän, että alusvaatteiden ostaminen lahjaksi kertoo siitä, että mies pitää naistaan seksikkäänä. Valtaosa naisista ei ole sisäistänyt tätä. Tulokset käyvät ilmi alusvaateketju Change Lingerien joulukuussa 2014 teettämästä kyselytutkimuksesta, johon vastasi 1011 suomalaista.

Alusvaatelahja kertoo antajan pitävän kumppaniaan seksikkäänä

Alusvaatteiden saaminen mieheltä viestii tutkimuksen mukaan siitä, että mies pitää naistaan seksikkäänä. Tätä mieltä oli yli puolet (62 %) miesvastaajista. Miehet myös toivovat naistensa käyttävän kauniimpia (52 %) ja seksikkäämpiä (55 %) alusvaatteita, jotka saavat myös näkyä (55 %) vaatteiden alta.

Naiset sitä vastoin eivät ole sisäistäneet tätä.

Naiset ovat useammin (52 %) sitä mieltä, että alusvaatteiden saaminen ei kerro siitä, että mies pitää naistaan seksikkäänä. Valtaosa (75 %) naisista myös piti seksikkäitä alusasuja epäkäytännöllisinä.

– Miesten ja naisten näkemyseron näkee hyvin myös liikkeissämme. Valitettavan usein naisille ei tule mieleenkään oman miehensä perimmäinen ja kaunis ajatus. Miehet näkevät naisensa paljon kauniimpina kuin naiset itsensä. Miehet eivät halua muuttaa naistaan, he haluavat kertoa lahjan välityksellä kuinka kauniina ja seksikkäänä he omaa puolisoaan pitävät, kertoo Change Lingerie Suomen ketjujohtaja Marjo Topi.

Vääränkokoisten alusvaatteiden antamista pelätään – mutta turhaan

Miehet voisivat rohkeammin ostaa naiselleen lahjaksi alusvaatteita. Alusvaatteita toivoo nimittäin joululahjaksi yli kolmasosa (38 %) naisista, mutta vain neljäsosa (28 %) miehistä aikoo antaa naiselleen alusvaatteita.

Myös naiset voisivat ostaa enemmän alusvaatteita lahjaksi.

Niitä toivoo kolmasosa (32%) miehistä, mutta niitä aikoo ostaa vain noin viidesosa (19 %) naisista.

Marjo Topin mukaan alusvaatteita ostetaan vähemmän kuin toivotaan siksi, että oikean koon valitsemista pidetään vaikeana.Tutkimuksen mukaan valtaosa (77 %) miehistä pitäisikin sitä nolona, jos heidän antamansa alusvaatteet olisivat vääränkokoisia.

– Naiset toivovat alusvaatteita, mutta miehet eivät uskalla antaa niitä.

Kuitenkin lahjan antaminen ja lahjan saaminen on ihana asia, ja jos koko ei osu ihan oikeaan, koon voi tulla vaihtamaan joulun jälkeen. Myyjämme osaavat myös opastaa sopivan lahjan valinnassa. Esimerkiksi kanta-asiakkaidemme kokotiedot löytyvät jäsenrekisteristämme, ja myyjämme voivat hyödyntää näitä tietoja suositellakseen lahjan saajalle istuvaa mallia.

Change Lingerie Suomen teettämään kyselyyn vastasi joulukuun ensimmäisellä viikolla yhteensä 1011 suomalaista. Miesvastaajia oli yhteensä 508 ja naisvastaajia 503.

Tanskalaisen Change-tuotemerkin alus-, yö- ja uima-asuja myydään yli 20 eri maassa.
Suomessa on tällä hetkellä 21 Change-liikettä.

Tiia: Olin Bon Appétit-ohjelmasarjaa tehdessäni kuvausmatkalla Ranskassa useampaankin kertaan. Mukana ollut ranskalainen tulkki ja opas oli seurustellut suomalaisen naisen kanssa. Ero oli tullut. Mies sanoi, että yhtenä syynä siihen hänen puoleltaan oli, että nainen ei välittänyt alusvaatteistaan. Puhtaat ne aina olivat, mutta kauhtuneet ja täysin seksittömät mies nauroi. Hän sanoi ranskalaisten naisten kiinnittävän alusasuihinsa paljon enemmän huomiota. Tämä on helppo uskoa. Itse ostan pojilleni aina jouluksi laadukkaita ja hyvän näköisiä boxereita sekä sukkia. Miniöillä ei ole mitään sitä vastaan :)

Pssst!. kauniin uimapuvunkin voisi ostaa jo valmiiksi seuraavaa kesää tai lomamatkaa odottamaan!

Aiheet: , , , , , ,