Umami muualla Facebook

Julkaistu 20. 11. 2018 Teksti Mervi Hannele Sandbacka, kuvat /kuva Mervi Melasniemi Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Lohta ja kasviksia

Tämä ateria valmistui nopeasti ja maistui tosi hyvältä. Kalaa pitäisi muistaa syödä joka viikko pari kertaa ja mieluiten rasvaista kalaa. Meillä syödään usein lisäkkeenä pelkästään kasviksia tai salaattia, koska emme tarvitse ylimääräistä energiaa.







Lohta kasvisten kera

lohi- tai kirjolohiviipaleita 1/annos
suolaa
mustapippuria myllystä
öljyä paistamiseen

Lisäke

1 pussi maustettuja vokkivihanneksia
noin 2 tl Nam pla -kalakastiketta
1-2 rkl mietoa chilikastiketta, esim. sweet chili

Tarjoiluun

sitruunaviipaleita
(tuoretta korianteria)

Kuumenna pannu, jossa on rypsiöljyä. Pane lohiviipaleet pannulle nahka alaspäin. Mausta kalaviipaleet suolalla ja mustapippurilla. Paista pohjat rapeiksi ja kääntele kalat kyljilleen ruskistumaan molemmin puolin ja lopuksi ylösalaisin. Anna ruskistua kauniiksi ja vähennä lämpö. Valmista samanaikaisesti lisäke paistokasarissa tai pannulla. Kaada pussin sisältö kuumalle paistokasarille. Ja anna kypsyä noin 10 minuuttia välillä sekoittaen. Mausta kalakastikkeella ja chilikastikkeella ohjeen tai makusi mukaan. Lisää annoksille sitruunaviipaleet (ja tuoretta koriateria, jos haluat).


Aiheet: , , , ,

Kirjoita kommentti