Umami muualla Facebook

Julkaistu 11. 4. 2019 Teksti Mervi Sandbacka, kuvat Mervi Melasniemi Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Parsa-vuohenjuustosalaatti

Reilun kokoinen salaatti riittää hyvin pääruoaksi joko lounaaksi tai päivälliseksi. Kun salaattiin lisää jotain proteiinipitoista, esimerkiksi juustoa, munaa, lihaa tai kalaa vihannesten lisäksi, öljyllä silattu salaatti täyttää myös ravitsemukselliset tarpeet. Lisäkkeenä tietysti tarvitaan hyvää täysjyväleipää tai minihiilarileipää.



Parsa-vuohenjuustosalaatti

2 annosta pääruokana, 4 alkuruokana

1 salaattiruukku
1 nippu vihreää parsaa
1 (200 g) vuohenjuustotanko
pinjansiemeniä paahdettuna
hyvää, tummaa balsamietikkaa
neitsytrypsiöljyä tai -oliiviöljyä
mustapippuria myllystä
suolaa

Huuhdo salaatinlehdet salaattilingossa ja linkoa hyvin. Leikkaa parsatangoista mahdolliset kuivat tyvet pois. Pese parsat ja pane ne kiehuvaan suolalla maustettuun veteen ja keitä 5 minuuttia. Valuta vesi pois ja huuhdo parsat kylmällä vedellä. Anna parsan valua talouspaperilla kuivaksi. Revi salaatti kahdelle lautaselle, paloittele parsatangot ja jaa annoksille, jätä nuppuja salaatin päälle. Viipaloi vuohenjuusto ja asettele salaatin päälle, lisää parsanuput ja paahdetut pinjansiemenet. Pirskota salaateille balsamietikkaa ja öljyä. Rouhi salaateille mustapippuria ja ripottele päälle suolaa.

DSC_0083


Aiheet: , , , , , ,

Kirjoita kommentti