Julkaistu 8. 2. 2012 Teksti Tiedotteet, kuvat Unilever Finland 2 kommenttia Ruoka ja juoma

Ben & Jerry’s tuo Amerikan klassikkomaut Suomeen

Ben & Jerry’s lanseeraa kaksi amerikkalaisen jälkiruokaperinteen inspiroimaa uutuusmakua. The Vermonster hurmaa vaahterasiirapilla, ja Oh My! Apple Pie! puhuttelee vannoutuneita omenapiirakan faneja.

The Vermonster on kunnianosoitus Ben & Jerry’sin synnyinsijojen makuperinteille: Vermontin osavaltio on Yhdysvaltojen suurin vaahterasiirapin tuottaja ja maailmankuulu vaahterasiirapistaan. The Vermonster sulattaa sydämet yltäkylläisellä makuelämyksellä, jossa vaniljakermajäätelöä täydentävät vermontilainen vaahterasiirappi, karamellisoidut pekaanipähkinät ja runsaat kinuskipyörteet.

Omenapiirakka on amerikkalaisten jälkiruokien ehdoton klassikko, jonka Ben & Jerry’s on onnistunut ikuistamaan Oh My! Apple Pie! -jäätelön muotoon. Oh My! Apple Pie! ammentaa makumaailmansa perinteisen amerikkalaisen omenapiirakan reseptiikasta: ainutlaatuinen makuelämys syntyy omenapiirakanmakuisen jäätelön, mehukkaiden omenanlohkojen ja piirakan kuoren palasten tinkimättömästä liitosta.

Molemmat uutuudet ovat – muiden Ben & Jerry’s -jäätelöiden lailla – Reilun kaupan sertifioimia. The Vermonster on maustettu Reilun kaupan sokerilla, ja Oh My! Apple Pie! Reilun kaupan muskottipähkinällä, sokerilla ja kanelilla.

Oh My! Apple Pie! (500 ml) ottaa varaslähdön kevääseen helmikuussa K-ruokakaupoissa ja saapuu muiden kauppojen jäätelöaltaisiin huhtikuussa. Lisäksi uutuus on saatavana huhtikuusta alkaen myös 150 ml:n pakkauskoossa.

The Vermonster on K-ruokakauppojen yksinoikeusmaku. Valloittava The Vermonster on saatavana helmikuusta alkaen 500 ml:n pakkauskoossa ja huhtikuusta alkaen myös pienempänä 150 ml:n versiona.

Ben & Jerry’s
Ben & Jerry’s valmistaa korkealaatuista jäätelöä laadukkaista, huolella valituista ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti valmistetuista raaka-aineista. Vuonna 1978 vermontilaiselta huoltoasemalta maailmanvalloituksensa aloittanut Ben & Jerry’s on nykyään Unileverin tytäryhtiö. Se toimii edelleen hippikaverusten, Benin ja Jerryn, määrittelemien arvojen mukaisesti, jotka perustuvat taloudelliseen ja sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen sekä ympäristön kestävään kehitykseen.

Reilu kauppa
Kaikki Euroopassa myytävät Ben & Jerry’s -jäätelöt ovat saaneet Reilun kaupan sertifioinnin. Ben & Jerry’sin sitoutuminen Reiluun kauppaan tarkoittaa, että jokainen raaka-aine, joka voidaan tuottaa Reilun kaupan mukaisesti, on sertifioitu. Ben & Jerry’s tekee yhteistyötä lukuisten Reilun kaupan raaka-aineita tuottavien osuuskuntien kanssa, joihin kuuluu yli 24 000 viljelijää.

Caring Dairy
Caring Dairy on yhdessä Ben & Jerry’sin maidontuottajien, asiantuntijoiden ja ympäristönsuojeluyhdistysten kanssa kehitetty ohjelma, joka keskittyy työskentelemään suoraan maidontuottajien kanssa. Ohjelma kehittää selkeitä ohjeistuksia ja arviointityökaluja ja tarjoaa asiantuntija-apua tilanpidon kehittämiseksi entistä kannattavammaksi ja samalla ympäristöystävällisemmäksi.

Aiheet: , , , , , ,

2 kommenttia

1. Ihan hullun hyvä

Ihan hullun hyvä uutinen! Kunpa se vaahterasiirappijäätelö olisi ollut tulossa ensin kauppoihin…

Vastaa kommenttiin

Kirjoittanut

Pippa

8. 2. 2012 14.53

2. Tytär sanoi että

Tytär sanoi että englannissa nuo purkit maksaa hiukan yli 2 € kun täällä maksaa yli 5 €. Julmaa, mutta tuleepahan nautiskeltua vain silloin tällöin.

Vastaa kommenttiin

Kirjoittanut