Julkaistu 22. 4. 2010 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Grillaa kesä keittiöön!

Plantagenista löytyvät maailman tunnetuimman grillivalmistajan Weberin® tuotteet ja laaja valikoima Life at Home -tuotteita aina suurista ulkokeittiöistä pieniin, mukaan otettaviin grilleihin. Molemmat tuotemerkit tunnetaan tyylikkäästä muotoilustaan ja huippulaadustaan.

Grilliruoka kuuluu ehdottomasti kesään. Alkukeväästä myöhäissyksyyn saakka on grillaus mukavin tapa valmistaa ruokaa. Kesän maittavat liha- ja kasvisruoat valmistuvat vaivattomasti grillaamalla. Lisäksi ulkoilmakeittiössä on viihtyisää seurustella ja nauttia yhdessä hyvästä ruoasta.

Hiili- vai kaasugrilli?

Kaasugrilli on hiili- ja brikettigrilliä vaivattomampi, mutta monen mielestä vain hiiligrilli antaa oikean maun ruoalle.

Hiiligrilli on hyvä vaihtoehto silloin kun grillaamiseen on riittävästi aikaa. Monet pallogrillien innokkaimmat käyttäjät grillaavat lomillaan ja viikonloppuisin, jolloin voi rauhassa odottaa ruoan valmistamista.

Kaasugrilli puolestaan lämpenee pallogrilliä selvästi nopeammin, jolloin herkullisesta grilliruoasta voi nauttia myös kiireisinä arkipäivinä. Weberin kaasugrilleissä on patentoidut Flavorizer®-lämmönjakajat, joiden ansiosta ruoka saa hiiligrillien aromin.

Weber Genesis® E-320 Premium

weber2

Tyylikäs, harmaa kaasugrilli, jossa on posliiniemaloitu kansi ja lämpömittari keskellä. Sivupolttimella voi grillauksen yhteydessä keittää perunat tai kastikkeen. Grillille myönnetään 25 vuoden takuu. Harmaa uutuusväri on saatavana vain Plantagen-myymälöissä. Hinta 1 199 euroa.

Weber® QTM200

Kopio Weber_Q200

Kevyt, vankkarakenteinen kaasugrilli sopii terassille tai retkelle. Sytytys käy napin painalluksella. Hinnat:
grilli ja vaunu yhteensä 349 euroa, grilli 299 euroa ja vaunu 79 euroa.

Life at Home -ulkokeittiö

Kopio Plantagen_ulkokeittio

Life at Home -ulkokeittiö on todellinen kesäkokkaajan unelma vesihanoineen ja pesualtaineen. Ulkokeittiössä on kuusi poltinta ja kaksi sivupöytää. Suojahuppu ja painesäädin kuuluvat hintaan. Ulkokeittiö on valmistettu tyylikkäästä ruostumattomasta teräksestä. Hinta 1 490 euroa.

Käytännölliset lisävarusteet

Grillaus vaatii hyvän grillin lisäksi muutaman käytännöllisen lisävarusteen sekä hiukan esivalmisteluita.

Pizzakivet laajentavat grillin käyttömahdollisuuksia, jolloin grillillä voi paistaa pizzoja, leipiä ja kakkuja. Weber-pizzakivi kaasu- ja pallogrillille, hinta 39 euroa.

Erinomainen oivallus on 2-piikkinen grillivarras, johon kiinnitettyä ruokaa on helppo käännellä ja vartaat voi huoletta pestä astianpesukoneessa käytön jälkeen. Weber® styleTM -kaksinkertaiset grillivartaat, 8 kpl pakkaus, hinta 14,95 euroa.

Grillin puhdistus on vaivatonta oikeilla välineillä. Weberin messinkisillä grilliharjoilla puhdistuvat näppärästi grilliritilä ja grillausalueen ahtaat reunat. Weber-grilliharjat alkaen 12,95 euroa.

Muutama grillausvinkki

Liha: Herkullinen ja mehevä grillaustulos syntyy, kun grillattavan lihan ottaa huoneenlämpöön jo noin puoli tuntia ennen grillausta.
Kasvikset: Maailman herkullisimmat täytetyt tomaatit, kesäkurpitsat ja paprikat syntyvät vain grillaamalla.
BBQ: Amerikkalaiset tarkoittavat barbecuella ruoan kypsyttämistä grillissä kiireettömästi runsaan savun kera alhaisessa lämpötilassa. Aidon amerikkalaisen BBQ-maun ruokaan saa käyttämällä grillauksessa Weberin Firespice®-puulastuja, jotka ovat peräisin hikkori- ja mesquitopuusta.

Tietoa grillausmenetelmistä löytyy osoitteesta http://www.webergrill.fi/Grillausmenetelmät-566.aspx

Plantagen perustettiin Norjassa vuonna 1986, yhtiö laajensi toimintaansa Ruotsiin ja Suomeen vuonna 2002 sekä Irlantiin vuonna 2007. Suomessa on kymmenen Plantagen-myymälää, jotka sijaitsevat Helsingissä, Turussa, Vantaalla, Jyväskylässä, Tampereella, Lahdessa, Lappeenrannassa, Espoossa, Porvoossa ja Vaasassa. Lisätietoja osoitteessa www.plantagen.fi

Tiedotteen ja kuvat välitti Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy.

Aiheet: , , , ,