Julkaistu 12. 9. 2011 Teksti Tiedotteet, kuvat Mindo.fi Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Haluatko tietää ruokasi hiilijalanjäljen?

Mindo.fi on maailman ensimmäinen ruoan hiilijalanjäljen laskeva verkkopalvelu. Kotona laitetun ruoan ympäristövaikutukset ovat nyt jokaisen suomalaisen nähtävillä verkossa.

Mindo.fi on maailman ensimmäinen verkkopalvelu, jonka käyttäjät voivat ladata palveluun omia ruokaohjeitaan ja nähdä valmiin annoksen hiilijalanjäljen. Jokaisesta reseptistä näytetään myös ravintoarvot ja GDA-suositukset päivittäisestä ravinnon saannista. Palvelu ohjaa käyttäjiään syömään eettisemmin ja ekologisemmin, ja valmistamaan ruokaa joka on hyväksi itselle ja ympäristölle.

”Tavoitteenamme on olla maailman paras ja ensimmäinen ympäristövaikutukset huomioiva verkkopalvelu ruoanlaittajille”, sanoo Mindon toinen perustaja Reeta Salmi. ”Neljäsosa suomalaisen hiilijalanjäljestä muodostuu ruokailusta. Tutkimusten mukaan jo kolmannes suomalaisista pyrkii kuluttamaan ekologisesti, joten päivittäisiä valintoja helpottavalle palvelulle on suuri tarve.”

Veera ja Reeta Mindo.fi:n perustajat.

Palvelun on kehittänyt kotimainen naisyrittäjien startup Mindo. Hiilijalanjälkitiedon on tuottanut suomalainen innovatiivinen kestävän talouden asiantuntija Natural Interest Oy.

Verkkoyhteisö www.mindo.fi

Aiheet: , , , , , , , , , , , ,