Julkaistu 7. 10. 2019 Teksti Tiedotteet, kuvat Paulig Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Juhla Mokka täyttää 90 vuotta

Tänä syksynä 90 vuotta täyttävä Juhla Mokka -kahvi syntyi vuonna 1929 Pauligin paahtimon 25. toimintavuoden kunniaksi ja tunnettiin alun perin nimellä Juhlasekoitus. Nyt merkkivuoden kunniaksi on valmistettu rajoitettu erä kahvin säilytysrasioita, joiden ulkoasu on samanlainen kuin ensimmäinen Juhla Mokka -kahvipakkaus. Myös vaaleapaahtoinen Juhla Mokka -kahvi on puettu syyskuusta joulukuun loppuun ainutlaatuiseen juhlavuoden pakkaukseen.

Suomen suosituin kahvi on Juhla Mokka, jonka marjaiset, hienot aromit ovat maistuneet suomalaisille jo 90 vuoden ajan. Idean vaaleapaahtoisesta kahvisuosikista sai alun perin Pauligin tuolloinen toimitusjohtaja Eduard Paulig, perheyrityksen perustaneen Gustav Pauligin poika. Hänelle oli tärkeää tuntea kahvin alkuperä ja varmistaa sen laatu, minkä myötä Eduard Paulig matkusti vuonna 1927 viideksi kuukaudeksi Atlantin yli tutustumaan kumppaneihin ja kahvinviljelyyn. Näin tarkoin valituista pavuista syntyi yksi Suomen ensimmäisistä merkkituotteista, Juhla Mokka -kahvi, joka saa tänäkin päivänä makunsa samojen alueiden kahvipavuista.

Lähes joka toinen Suomessa nautittu kahvikupillinen on Juhla Mokka -kahvia

Viimeisen vuosikymmenen aikana vaaleapaahtoisen Juhla Mokka -kahvin tuoteperhe on kasvanut, ja valikoima sisältää nykyisin neljä herkullista kahvia: perinteisen Juhla Mokka -kahvin, täyteläisen Juhla Mokka Tumma Paahdon, syvän paahteisen Juhla Mokka Tosi Tumman ja aromikkaan Juhla Mokka Luomu -kahvin. Kaikki Juhla Mokka -tuotteet ovat 100 % vastuulliseksi varmennettua kahvia.

”Tänä päivänä lähes joka toinen Suomessa juotu kahvikupillinen on Juhla Mokka -kahvia, ja näistä vaaleapaahtoinen Juhla Mokka on edelleen ylivoimaisesti suosituin”, Juhla Mokka -kahvien Brand Manager Laura Ilonen kertoo.

Pauligilla päämaistajana yli 30 vuotta työskennellyt Marja Touri vastaa tiimeineen, että maku pysyy kahvin satokausivaihteluista huolimatta samana.

”Juhla Mokka -kahvin tyyliset vaaleat paahdot ovat tällä hetkellä maailmalla erittäin trendikkäitä. Juhla Mokka -kahvissa voi maistaa esimerkiksi mehevän herukkaisia vivahteita ja lempeää maitosuklaisuutta. Juhla Mokka sopii niin arkeen kuin juhlaankin. Sen makupariksi sopii niin voisilmäpulla tai korvapuusti kuin juhlavampi kermakakkukin”, Pauligin päämaistaja Marja Touri kertoo.

Aiheet: , ,