Julkaistu 4. 8. 2011 Teksti Tiedotteet, kuvat /kuva Minerva Kustannus Oy Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Kausiruokaa kasviksista

Pia Hall’in Kausiruokaa kasviksista ilmestyy Minervan kustantamana viikolla 33. Kirjassa on 40 ruokaideaa kotimaisista kasviksista.

Tuoretta, puhdasta, läheltä

Ei tarvitse olla kasvissyöjä tietääkseen, että vihannekset ja juurekset maistuvat parhailta juuri silloin, kun niiden sesonki on. Vaikka nykyisin jotakuinkin kaikkea on saatavissa vuoden ympäri, ei mikään voita niitä makuelämyksiä, joita kunkin kauden tuoreet tuotteet tarjoavat; kevään ensimmäiset parsat, vastanostetut uudet perunat, auringon kypsyttämät puutarhamansikat…

Kausiruokaa kasviksista antaa 40 uutta helppoa ja herkullista kasvisruokareseptiä, jotka on jaoteltu vuodenaikojen mukaan.

Sesonkiruokaa suosivat niin gourmet-kokit kuin tiedostavat kuluttajatkin. Tuore lähiruoka on puhdasta, ravintorikasta ja ekologista.

Kirja kertoo, mitkä kotimaiset raaka-aineet ovat parhaimmillaan mihinkin vuodenaikaan. Se opastaa myös parhaiden vihannesten ja juuresten valinnassa sekä säilytyksessä. Ennen kaikkea kirja opastaa, miten valmistat vastustamatonta kasvisruokaa, joka hivelee kaikkien hyvästä ruoasta nauttivien makuhermoja.

Pia Hall on ruotsalainen vegaani ja freelance-journalisti, joka kirjoittaa mm. Chili- ja Gourmet-lehtiin.

Minerva Kustannus Oy, www.minervakustannus.fi

Aiheet: , , , , , , , , , , , , ,