Julkaistu 4. 10. 2018 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Life tastes better the Italian way!

Segafredo-kahvit tarjoavat laadukkaan ja täyteläisen italialaistyyppisen kahvinautinnon. Kahvit valmistetaan italialaista laatua ja paahtamisperinteitä kunnioittaen. Lokakuussa kauppoihin lanseerattavat suodatinkahviuutuudet Segafredo Pausa -pavut ja Rainforest Alliance -sertifioitu Segafredo Biondo -suodatinkahvi tarjoavat mahdollisuuden tehdä makumatkan suoraan Italiaan.

Segafredo on yksi maailman tunnetuimmista espressomerkeistä. Tuoteperheen kahvit tarjoavat kahvinautintoja nyt myös suomalaisille suodatinkahvin ystäville. Nyt ne saavat uuden pakkausilmeen ja lisäksi kaksi uutta perheenjäsentä: Segafredo Biondo -suodatinkahvin 450 g ja Segafredo Pausa -pavut 425 g, kahvien tuoteryhmäpäällikkö Eriika Reiss kertoo.

Suomalaisten makumieltymykset kahveissa muuttuvat ja monipuolistuvat, kun laatutietoisuus ja kokeilunhalu kasvavat. Kuluttajat ovat ottaneet omakseen niin vahvan luonteikkaiden kahvien makumaailman kuin kahvien erilaiset valmistustavat. Tummapaahtoiset suodatinkahvit ja suodatinkahvipavut ovat erittäin kovassa nosteessa suomalaisten kahvinjuojien keskuudessa. Tästä huolimatta vaaleapaahtoinen suodatinkahvi on edelleen hyvin merkittävä osa suomalaista kahvikulttuuria.

Rainforest Alliance -sertifioitu vaaleapaahtoinen vivahteikas uutuus

Segafredo Biondo on vaaleapaahtoinen suodatinkahvi, jonka maku mukailee italialaisen kahvin ominaispiirteitä. Sen pavut tulevat Väli-Amerikasta ja Aasiasta. Kahvin paahto tekee kunniaa italialaiselle paahtamisperinteelle, ja se on paahtoasteeltaan vaalea (2) ja maultaan hedelmäisen vivahteikas.

Tuotteelle myönnetty Rainforest Alliance -merkki kertoo, että Segafredo Biondo -kahvipavut tulevat luonnon biologista monimuotoisuutta ja kahvinviljelijöiden kestäviä ansaintamahdollisuuksia tukevilta tiloilta. Kansainvälisen voittoa tavoittelemattoman järjestön merkki korostaa ympäristömääräysten noudattamista ja huolehtii samalla työolojen edistämisestä.

Segafredo Pausa: vahvan ja luonteikkaan kahvin ystäville

Perinteisessä italialaisessa kahvinvalmistuksessa kahvipapuja paahdetaan pitkään ja huolella, jolloin syntyy aromikas, tumma kahvilaatu. Segafredo Pausa on huippulaatuinen, särmikäs ja paahteinen suodatinkahvi, jonka erityisen vahva luonne ja maku sopivat vahvemman suodatinkahvin ystävälle.

Tuoteperheen suodatinjauhatus saa lokakuussa rinnalleen uutuuden; Segafredo Pausa -pavut. Pitkä paahto tuo uutuuspapuihin italialaisille kahveille tyypillisen tumman ja monisävyisen maun. Tarkkaan valitut kahvipavut ovat peräisin Itä-Afrikasta sekä Väli- ja Etelä-Amerikasta, paahtoasteena 4.

UTZ ja Rainforest Alliance yhdistyvät ensi vuonna

• Kaksi johtavaa kahvien vastuullisuussertifiointiohjelmaa UTZ ja Rainforest Alliance yhdistyvät vuoden 2019 aikana.
  • Uuden sertifiointijärjestelmän nimi on Rainforest Alliance.
  • Uusi sertifiointiohjelma yhdistää molempien toimijoiden vahvuudet entistä paremmaksi ja yksinkertaisemmaksi sertifiointijärjestelmäksi viljelijöille ja yrityksille.
  • UTZ -merkkiä tullaan näkemään pakkauksissa vielä yhdistymisen jälkeen siirtymäajan aikana.

Tuotetiedot

Segafredo Biondo suodatinjauhatus 450 g