Julkaistu 4. 2. 2019 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Pågen uutuus

Pågenilla leivät leivotaan taikinanjuureen. Taikinajuuri tuo leipään luonteikkaan, täyteläisen maun, mehevän rakenteen ja pitkän säilyvyyden ilman säilöntäaineita.

Uutuus Pågen Talonpoika sisältää 10 % täysjyväruistaikinajuurta. Rustiikkinen Talonpoika maistuu valmiiksi viipaloituna niin pienille kuin suuremmillekin hyvän leivän ystäville, paahdettuna tai sellaisenaan.

Ainesosat: Vehnäjauho, vesi, sihtiruisjauho (16%), täysjyväruistaikinajuuri (10%), siirappi, täysjyväruisjauho (4%), kuorittu ruis (3%), vehnägluteeni, rapsiöljy, ohra- ja ruismallas (0,3%), hiiva ja suola.

Rakkaudella vuodesta 1878

Pågenin tarina. Elettiin vuotta 1878. Mallipuuseppänä Kockums Mekaniska -tehtaalla työskennellyt Anders Påhlsson ja hänen vaimonsa Matilda olivat jo jonkin aikaa leiponeet leipää kotiuunissa. Anders otti vastaan leipätilauksia työtovereiltaan ja toimitti heille leivät työpaikalle. Kun työnantaja kuuli tästä, Andersille esitettiin uhkavaatimus; hänen oli joko lopetettava leivän myynti tai lopetettava työnsä Kockumilla. Päätös piti tehdä ja Anders valitsi leivän. Hän perusti A. Påhlssons bageri -nimisen leipomon perintörahojen avulla, yhdessä Matildan kanssa. He leipoivat leipää kotonaan Tallgatanilla Malmössä ja myivät sitä suoraan uunista.

Uskollisten asiakkaiden määrä kasvoi nopeaan tahtiin, ja pian perhe saattoi avata myymälän leipomon oheen. Anders ja Matilda Påhlsson ovat tällä hetkellä 140- vuotiaan perheyrityksen ensimmäinen sukupolvi. Pågen ei ole perheyritys vain omistajarakenteensa vuoksi – se on perheyritys monella tasolla. Nykyisistä työntekijöistä moni on jo toisessa, kolmannessa ja jopa neljännessä sukupolvessa Pågenin työntekijä.

Lisätietoja:

www.pagen.se