Julkaistu 2. 5. 2012 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Sulatusta vaille valmiit herkut

Suomalaisten ruoanlaittajien ystävä Myllyn Paras tuo tänä keväänä pakastemarkkinoille kolme kotimaista uutuustuotetta. Pyöreä Piirakkataikina -tuoteperheen makea ja suolainen taikina saavat rinnalleen sekä makeaan että suolaiseen leivontaan soveltuvan Pyöreä Ruis-Kaura Piirakkataikinan. Näillä valmiiksi pyöreillä taikinoilla jokainen kotileipuri voi kätevästi valmistaa maistuvan piirakan käden käänteessä. Mikäli tulossa on vieraita lyhyellä varoitusajalla, pakastimesta voi ottaa esiin herkullisen Vierasvara Suklaaleivos- tai Kinuskileivos-paketin.

Myllyn Paras -tuotteet ovat suomalaisten kotien vakiokalustoa: jauhojen, hiutaleiden, pastojen ja suurimojen lisäksi valikoimasta löytyy pakastetaikinoita ja leivonnaispakasteita, joiden ryhmään kevät tuo taas uusia herkkuja. Myllyn Paras Pyöreä Piirakkataikinoista löytyy oma pohja sekä makealle että suolaiselle piirakalle. Jos tavoitteena on tummempi piirakka, kannattaa valita runsaskuituinen, voilla leivottu uutuus Myllyn Paras Pyöreä Ruis-Kaura Piirakkataikina. Kaikki nämä taikinat on helppo painella suoraan vuokaan, eikä erillistä voitelua tarvita. Valmis piirakka myös irtoaa helposti vuoasta.

– Kun halutaan tarjottavaa kevään juhliin, voi valmistelut tehdä helposti pakastetuotteilla. Myllyn Paras -piirakkataikinat ovat maistuvia ja helppokäyttöisiä. Pyöreä Ruis-Kaura Piirakkataikinasta loihtii hetkessä rukiisen kasvis-juustopiirakan tai muita herkkuja; suolaisia ja makeita piirakoita voi ideoida omien mieltymysten mukaan. Myös myllynparas.fi-nettiresepteistä löytyy lukuisia herkullisia ideoita. Laktoosittomat pyöreät piirakkataikinat ovat erinomainen valinta vieraille leivottaessa, koska erityisruokavaliot kannattaa aina ottaa huomioon, toteaa viestintäpäällikkö Arja Savela Myllyn Paras Oy:stä.

Sulatusta vaille valmiit herkut

Kaapissa tulisi aina olla jotain herkkuja vieraita varten, sillä tarve maistuville tarjottaville saattaa yllättää milloin tahansa. Myllyn Paras Vierasvara-leivokset otetaan pakastimesta sulamaan huoneenlämpöön vajaa tunti ennen tarjoilua tai jääkaappiin n. 3 tuntia aiemmin. Myllyn Paras Vierasvara Kinuskileivos on täytetty kinuskikreemillä ja hurmaavalla aprikoositäytteellä sekä koristeltu kinuskiraidoin. Myllyn Paras Vierasvara Suklaaleivoksessa on mansikka-omenatäyte ja suklaakuorrutus. Kumpikin paketti sisältää neljä leivosta.

– Vaikka tuotteen nimenä on Vierasvara, sopivat nämä leivokset tietysti myös omaan herkutteluun! Juhlien järjestäjä saa tarjoilut aikaan kätevästi pakastetuotteilla, ja yllätysvieraatkin voi ottaa vastaan rennosti, Savela kuvailee käyttömahdollisuuksia.

Rukiinen kasvis-juustopiirakka Pyöreä Ruis-Kaura Piirakkataikinasta

25–30 cm halkaisijan pyöreään piirakkavuokaan

1 kpl Myllyn Paras Pyöreä Ruis-Kaura Piirakkataikina (380 g)

Kasvistäyte:
2 rkl voi-öljyseosta
15 cm purjosipulia renkaina
(1 porkkana suikaleina)
300 g fenkolia suikaleina
1 tl kuminaa
1 tl rakuunaa
1 tl mustapippurirouhetta
½ tl yrttisuolaa
250 g ricotta- tai tuorejuustoa
1 suippopaprika (punainen)
50 g parmesaanilastuja

Ota pakastetaikinapohja sulamaan, taputtele se vuoan pohjalle ja reunoille. Vuokaa ei tarvitse erikseen voidella.
Valmista täyte: paista pannulla rasvassa purjosipulirenkaita sekä porkkana- ja fenkolisuikaleita, mausta kuminalla, rakuunalla, mustapippurirouheella ja yrttisuolalla. Lisää lopuksi tuorejuusto. Levitä täyte hieman jäähtyneenä piirakkapohjalle. Leikkaa päälle paprikarenkaita.
Paista 225-asteisen uunin alimmalla tasolla n. 30–40 min. Lisää parmesaanilastuja piirakan päälle paiston puolivälissä.
Tarjoile!

Resepti: Arja Savela, Myllyn Paras Oy

Tuotetiedot

Myllyn Paras Pyöreä Ruis-Kaura Piirakkataikina
Voilla leivottu, pyöreän muotoinen taikina. Ruis ja kaura antavat herkullista makua taikinaan, joka on myös runsaskuituinen. Laktoositon. Pakkauskoko: 380 g (1 pyöreä levy). Suositushinta: n. 2,50 €.

Myllyn Paras Pyöreä Piirakkataikina, suolainen
Rypsiöljyllä leivottu, pyöreän muotoinen taikina. Erilaisten suolaisten piirakoiden leivontaan. Laktoositon. Pakkauskoko: 380 g (1 pyöreä levy). Suositushinta: n. 1,90 €.

Myllyn Paras Pyöreä Piirakkataikina, makea
Rypsiöljyllä leivottu, pyöreän muotoinen taikina. Erilaisten makeiden piirakoiden leivontaan. Laktoositon. Pakkauskoko: 380 g (1 pyöreä levy). Suositushinta: n. 1,90 €.

Myllyn Paras Vierasvara Kinuskileivos
Suussa sulava kinuskileivos on täytetty kinuskikreemillä ja aprikoositäytteellä, kuorrutettu kinuskikreemillä ja koristeltu kinuskiraidoin. Leivosrasiassa on neljä leivosta. Vähälaktoosinen. Pakkauskoko: 240 g (4 leivosta). Suositushinta: n. 4,95 €.

Myllyn Paras Vierasvara Suklaaleivos
Suklaaleivos on täytetty mansikka-omenatäytteellä ja kuorrutettu suklaalla. Leivosrasiassa on neljä leivosta. Vähälaktoosinen. Pakkauskoko: 300 g (4 leivosta). Suositushinta: n. 4,95 €.

Aiheet: , , , ,