Julkaistu 10. 6. 2019 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Vastuulliset burgerit Herleviltä

Akseli Herlevin luotsaama Naughty BRGR tiedottaa luopuvansa kaikesta ruoka-annoksiin liittyvästä muovista sekä ravintoloissaan että take away -annoksissaan ja lanseeraavansa kaksi vegaanista burgeria listoilleen.

Herlevi hakee inspiraatiota ravintoloihinsa maailmalta. “Australian Melbournessa Fitzroyn alueella, jossa on paljon samaa kuin Helsingin Punavuoressa, oli sairaan hyvä meininki; siellä ei aina edes tajunnut tilanneensa vegaanista ruokaa. Ei meitäkään Naughty BRGRilla kiinnosta oletko sä vegaani vai et – me halutaan tarjota herkullisia burgereita kaikille ja mennä maku edellä”, Herlevi kertoo. “Haluaisin elää maailmassa, jossa on ok olla vegaani, sekasyöjä tai mitä kukakin haluaa, ilman toisten arvostelua.”

NAUGHTY_BRGR_vegaaniset uutuudet .jpg

Naughty BRGR -ketjun valikoimassa on nyt kaksi uutta vegaanista burgeria, Aussie BRGR ja Beyond Vegan BRGR, sekä kolmantena vegevaihtoehtona listalla alusta asti ollut vegeburgeri Shroom. Uudet vegaaniset burgerit monipuolistavat Naughty BRGRin tarjontaa ja vastaavat vegaanisten vaihtoehtojen kasvavaan kysyntään. Jatkossa listalla olevat lihaburgerit voi halutessaan tilata vegaanisella Beyond Meat® -pihvillä.

“Teemme tuotekehitystä aina maun ehdoilla ja tavoitteena on, että tulevaisuudessa valikoima on 50 % vegaaninen, 50 % lihaa. Uusi Aussie-tofuburgeri on parhaimman makuinen burgeri, jonka olen koskaan kehittänyt. Siitä tuli useiden testailujen myötä niin hyvä, että se päihittää monet lihaburgerit ihan täysin”, Herlevi hehkuttaa.

Uusia vegaanisia burgereita on kehitelty koko kevät, jotta maku on saatu kohdilleen. Aussie BRGR (tofu) ja Beyond Vegan BRGR (Beyond Meat®) on otettu ravintoloissa vastaan hyvin. “Ainakin ollaan myyty niitä jo ihan karsea määrä”, Herlevi naurahtaa.

Muoviton Naughty BRGR

Naughty BRGR on luopunut kaikista muovisista pakkausmateriaaleistaan kaikissa ravintoloissaan sekä take away -annoksissaan. Vuositasolla tämä tarkoittaa yhteensä yli miljoonasta kertakäyttöisestä muovituotteesta luopumista, kun lasketaan yhteen viidessä ravintolassa käytetyt dippikipot kansineen, take away -astiat, aterimet ja pillit. Take away -annosten tilausmäärät kasvavat Naughty BRGR:lla jatkuvasti, joten muoville alettiin miettiä korvaajaa.

“Huomattiin, että moni ravintola luopuu muovipilleistä. Innostuttiin ajatuksesta ja selvitettiin, voisimmeko luopua ihan kaikesta muovista asiakastilausten suhteen. Nyt kaikki muovi on vaihdettu maissipohjaiseen PLA-biomuoviin, joten voimme heivata tavalliset roskikset pois ravintoloistamme”, Herlevi kertoo.

Maissipohjainen biomuovi voidaan kierrättää biojätteen mukana sekä ravintoloissa että kotona. Tämän uudistuksen myötä Naughty BRGR -ravintolat voivat luopua tavallisista roskiksista täysin; kaikki jäte, jota ravintoloissa syntyy asiakkaiden toimesta, on biohajoavaa.

Vegaaniset Aussie BRGR ja Beyond Vegan BRGR saatavilla kaikista Naughty BRGR -ravintoloista.

BEYOND VEGAN BRGR (VEGAN)
Pariloitu Beyond Meat®-pihvi, chipotle-aiolia, jäävuorisalaattia, suolakurkkua, friteerattua TABASCO® -sipulia, bulgogi-kastiketta

AUSSIE BRGR (VEGAN)
Marinoitua friteerattua tofua, tulista coleslawta, satay-kastiketta