Julkaistu 5. 10. 2018 Teksti Tiedotteet, kuvat Lignell&Piispanen Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Vuoden 2018 Loimu vuosikertaglögi

Lignell&Piispanen avasi glögisesongin 3.10.2018 Kuopiossa julkistamalla tämän vuoden Loimu vuosikertaglöginsä.

Metsästä lasiin, eettisesti ja vastuullisesti

Tämän vuoden Loimu vuosikerta on valmistettu käsityönä Kuopion Siikarannassa. Maultaan se on täyteläisen punaviininen, kevyesti puolukkainen ja perinteisen joulumausteinen. Vuosikerran maustamiseen on käytetty käsinpoimittuja lähimetsien puolukoita. “Pohjolan luonto on meille loputon inspiraation lähde. Loimu vuosikertaglögi on hieno esimerkki metsästä lasiin -ajattelustamme. Aitous ja lähiajattelu maistuu lopputuloksessa”, kertoo Lignell&Piispasen toimitusjohtaja Harri Nylund.

Suomen suosituin vuosikertaglögi

Loimun ensimmäinen vuosikerta ilmestyi 2008, joten tänä vuonna juhlimme myös Loimun yli kymmenen vuoden taivalta. Tänä aikana se on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten sydämissä. Tästä hyvänä osoituksena on, että Loimu oli viime vuonna Alkon myydyin vuosikertaglögi, jättäen taakseen kaikki muut pohjoismaiset glögit.

Vuosikerran reseptiikka on tuotekehittäjiemme Eeva Koiviston ja Heidi Nylundin käsialaa. Uniikin vuosikertapullon muotoilusta ja sen kuvituksesta vastaa muotoilija Jaani Vaahtera. “Vuosikerran värimaailma ja kuvitus kuljettavat pohjolan suurille saloille, ensilumen peittämän, jouluisen havumetsän äärelle”, kertoo Vaahtera.

Loimu 2018 vuosikertaglögi, rajoitettu valmistuserä.
Pakkaus 750 ml. Punaviinipohjainen,
maustettu mm. puolukalla, kardemummalla ja neilikalla.

Aiheet: , , ,