Julkaistu 12. 9. 2017 Teksti Tiedotteet, kuvat Manterol Casa Ei kommentteja Sisustus

Espanjalaiset Manterol Casa -sisustusmyymälät Suomeen

Manterol Casa on espanjalainen kodin ja asumisen brändi sekä myymäläketju. Suomen ensimmäinen Manterol Casa -myymälä avataan Turkuun 15.9.2017. Manterol Casa tulee toimimaan laajennetulla valikoimalla myös verkkokauppana.

”Suomalainen sisustus- ja kodintekstiilimarkkina on noin 500 miljoonan euron kokoinen. Tilaa on ehdottomasti perinteistä pohjoismaista väriskaalaa ja sisustustyyliä rohkeasti murtavalle tekijälle,” sanoo Manterol Casaa Suomessa edustavan Arvonen Retail Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Arvonen.

Kuva. Manterol Casa tarjoaa skandinaaviseen tyyliin sopivia tuotteita espanjalaisella säväyksellä.

Kuva. Manterol Casan ydintiimi: ylhäällä CEO Timo Arvonen, keskellä vasemmalta CWO Päivi Murtovaara-Ruottinen, Office manager Katri Pulkkinen, Head of visual merchandising Sari Ruusunen, COO Nina Kuitunen, edessä osakas, valmentaja Lorenz Backman.

Manterol Casan valtteja ovat pitkät perinteet espanjalaisessa tekstiiliteollisuudessa, Espanjassa tapahtuva suunnittelu ja tuotanto, värikylläinen mallisto sekä voimakas panostus asiakaspalveluun ja asiakaskokemukseen. Suurin osa Manterol Casa -tuotteista valmistetaan alusta alkaen omalla, aurinko- ja tuulienergialla toimivalla tehtaalla Espanjassa. Arvonen Retail Group omistaa osan Manterol S.A.:n tehtaasta Espanjassa.

Manterol Casa -valikoiman pääpaino on kodintekstiileissä kuten kylpypyyhkeissä, joista on saatavilla peräti 28 eri värivaihtoehtoa.

”Oman tehtaan ansiosta valikoimaa voidaan myös sopeuttaa eri markkinoille sopiviksi. Suomen kohdalla se tarkoittaa sitä, että tarjoamme skandinaaviseen tyyliin ja sisustussilmään istuvia tuotteita, värejä ja kuoseja espanjalaisella säväyksellä,” Arvonen valottaa tuotevalikoiman taustoja.

Sekä myymälöiden että verkkokaupan valikoimaan tulee myös muiden brändien edustuksia, kuten piensisustustuotteita ja kynttilöitä, sekä pieni räätälöity valikoima espanjalaisia elintarvikkeita.

Myymäläverkosto lähtee laajenemaan Turusta

Suomen ensimmäinen Manterol Casa -myymälä avataan Turun ydinkeskustassa sijaitsevaan Hansa-kauppakeskukseen 15.9.2017. Muut lippulaivamyymälät ympäri Suomea aukeavat loka-marraskuussa vilkkaisiin kauppapaikkoihin. Yhtiö tulee avaamaan loka-marraskuun aikana myös pop up -myymäläpisteitä. Manterol Casa toimii lisäksi laajennetulla valikoimalla verkkokauppana. Verkkokaupan toimitukset Suomeen avataan syyskuussa ja loppuvuoden aikana Viroon.

Myymäläkonseptissa on panostettu asiakkaan vastaanottamiseen ja inspiroimiseen. Manterol Casan myymäläkonseptin päivitys ja digitaalinen myymälämarkkinointi toteutetaan yhteistyössä Eurosec Oy:n kanssa.

”Hinnoittelun suhteen lähdemme siitä liikkeelle, että hinnat ovat – etenkin tuotteiden laatuun suhteutettuna – asiakkaalle aina mukava yllätys. Esimerkiksi 500 g per neliö painavat 50 x 100 cm -kokoiset täyspuuvillaiset käsipyyhkeet maksavat vain 4,95 euroa. Toki Manterol Casasta saa myös hintaluokan toisessa päässä olevia, vielä ylellisempiä ja jopa asiakkaalle räätälöityjä tuotteita,” Arvonen kertoo.

Franchising-kauppiaiden ja jälleenmyyjien etsintä on paraikaa käynnissä kautta Suomen. Vuoden loppuun mennessä Manterol Casa -verkosto työllistää Suomessa noin 50 henkilöä. Jokainen avattava myymälä työllistää 4-7 henkilöä.

Turun liikkeen yhteystiedot ja aukioloajat:

Manterol Casa, Hansakortteli, Eerikinkatu 15, Turku
Aukioloajat arkisin 9-20, la 10-19 ja su 12-18

Lyhyesti

Manterol S.A. on nuoren Enrique Terolin vuonna 1948 perustama perheyhtiö, joka on edelleen saman perheen hallinnassa. Manterolilla on tuhansia jälleenmyyjiä 60 maassa. Suurin osa tekstiileistä valmistetaan yhä omalla tehtaalla Espanjan Ontinyentissä.

Arvonen Retail Group on rakkaudesta kodintekstiileihin vuonna 2017 perustettu suomalainen yritys. Tiimiin kuuluu kodintekstiilialan ja vähittäiskaupan ammattilaisia.

Tiedote Viestintä- ja PR-toimisto Success Story.

Aiheet: , , , ,