Julkaistu 11. 7. 2014 Teksti Tiedotteet, kuvat Kontiotuote Oy Ei kommentteja Sisustus

Jyväskylän asuntomessuilla Kontion moderni kaupunkihirsitalo

Jyväskyläläisen yrittäjäpariskunnan rakennuttama 133-neliöinen hirsiomakotitalo edustaa kaupunkitaajamaan hyvin soveltuvaa selkeälinjaista Kontion Koti -talomallistoa. Hyvä sisäilma kiinnosti asukkaita, joten hirsi oli luonteva valinta.

”Hirren ylivoimainen ekologisuus ja hyvä sisäilma ovat jo useimpien rakentajien tiedossa, mutta myös rakennuksen arkkitehtuurin ja sisustuksen tulee vastata asiakkaan toiveita”, sanoo maailman suurimman hirsitalovalmistaja Kontiotuote Oy:n kotimaan markkinointipäällikkö Raimo Louhimaa.

Kontio haluaakin esitellä kesän asuntomessuilla modernin, toimivan ja selkeälinjaisen kaupunkihirsitalon, jollaisia myös useimmat asiakkaat toivovat.

”Messukohteemme Kontio Laajaranta on toteutettu 243 mm paksulla lamellihirrellä ja nurkkaratkaisuna on käytetty Kontion City-nurkkaa, jolla saavutetaan paitsi tyylikäs ulkonäkö myös huippuluokan tiiveys rakenteisiin”, Louhimaa kertoo.

Valoisa ja toimiva kokonaisuus

kontio5

kontio3

Arkkitehtuuriltaan pelkistetyssä yksikerroksisessa hirsitalossa on neljä huonetta, keittiö ja saunaosasto, jotka on jäsennelty toimivaksi kokonaisuudeksi. Laadukkailla materiaaleilla rakennetun talon toisessa päädyssä sijaitsee lisäksi varasto ja autokatos. Eläkepäivien kodiksi rakennetussa talossa yksi huoneista on tarkoitettu työhuoneeksi ja yksi makuuhuone on varattu lastenlapsien vierailuihin.

kontio4

Isojen maisemaikkunoiden ansiosta väljät oleskelutilat ovat valoisia ja ilmavan korkeita. Saunaosasto sijoittuu omaan rauhaansa rakennuksen toiseen päätyyn ja sieltä, kuten oleskelutiloistakin, on yhteys ulos terassille ja puutarhaan.

kontio2

Vanhempien makuuhuoneen sijainti lähellä peseytymistiloja ja reilun kokoista kodinhoitohuonetta lisää arjen sujuvuutta. Valkoisilla kaapeilla ja harmailla helppohoitoisilla tasoilla varustetun A la Carte -keittiön saareke kokoaa isäntäparin ja vieraat yhteen valmistamaan ruokaa ja seurustelemaan.

kontio1

Kirsi Valanti sisusti Laajarannan levollisin värein

Ajattoman ja luonnonläheisen sisustuksen on suunnitellut isäntäparin toiveiden mukaisesti Kontion yhteistyökumppani, sisustussuunnittelija Kirsi Valanti. Tavoitteeksi asetettiin selkeys, suomalaisuus, ajaton tyylikkyys ja tietenkin ekologisuus.

Kirsi Valanti kertoo arvostavansa hirren vaakaraitojen ja puukuvioiden muodostamaan vahvaa visuaalista elementtiä, joka luo luonnonmukaisen taustan muulle sisustukselle. ”Kaunis puu kaipaa kuitenkin rinnalleen rauhoittavia värejä ja levollisia pintamateriaaleja”, Valanti sanoo.

Valanti Shopin mallistosta löytyivät myös useimmat huonekaluista ja tekstiileistä. Valantin omaa mallistoa edustavat tasot, ruokapöytä, tuolit, sohvat, nojatuolit, työpöydät ja makuuhuoneen yöpöydät ja sängynpääty. Verhot ja vuodetekstiilit ovat Designer’s Guildin. Sisustuksesta syntyi yhtenäisten materiaalivalintojen ansiosta tunnelmaltaan harmoninen ja samalla moderni.

Asuntomessut Jyväskylässä 11.7. ̶ 10.8.2014  Kohde 14, Kontio Laajaranta, Rekoolikatu 19

>Lue lisää Kontio Laajarannasta blogista ja Kontion sivuilta:

Kontiotuote Oy on maailman suurin hirsirakennusten valmistaja. Pohjoissuomalaiseen PRT-Forest -konserniin kuuluva Kontiotuote Oy työllistää noin 250 työntekijää. Yrityksen liikevaihto vuonna 2013 oli noin 57 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli noin 19 %. Kontio-hirsitaloja toimitetaan yhtiön Pudasjärvellä sijaitsevalta tehtaalta vuosittain 20 maahan. Tärkeimmät vientimaat ovat Venäjä, Ranska ja Japani. www.kontio.fi

Tiedote  Kontiotuote Oy.

Aiheet: , , , ,