Julkaistu 1. 12. 2010 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ajankohtaista

Hyvän tahdon joulu -näyttelyn oheisohjelmaa Postimuseossa 9.12.

Hyvän tahdon joulu -näyttelyn oheisohjelmaa ja keräilykohteiden vaihtoa Postimuseossa 9.12.n oheisohjelmaa ja keräilykohteiden vaihtoa Postimuseossa 9.12.

Postimuseon hyväntekeväisyyttä esittelevän näyttelyn Hyvän tahdon joulun oheisohjelmassa on torstaina 9.12. on Pelastusarmeijan toiminnan esittelyä.  Ohjelmassa on tietoiskujen lisäksi laulua ja soittoa.

Postimuseon kirjastossa on myös torstaina 9.12. keräilykohteiden vaihtoiltapäivät. Vaihtoiltapäivässä vaihtavat omistajaa esimerkiksi postikortit, postimerkit, karkkikääreet, kiiltokuvat, tulitikkuetiketit ja kirjeensulkijat.

Lisätietoa Hyvän tahdon joulu -näyttelystä:

Joulun hyväntekeväisyyskohteet esillä Postimuseossa

Postimuseon Hyvän tahdon joulu -näyttely esittelee ja edistää hyväntekeväisyyttä eri muodoissaan. Näyttelyn yhteistyökumppaneina on hyväntekeväisyysjärjestöjä, jotka kertovat toiminnastansa ennen ja nyt. Lisäksi näyttelyssä voi tutustua erilaisiin hyväntekeväisyysmerkkeihin ja -postikortteihin. Näyttely on esillä Postimuseossa 5.11.2010–2.1.2011 ja museoon on vapaa pääsy koko näyttelyn ajan.

Joulu on muistamisen, lämpimien ajatusten ja lahjojen antamisen aikaa. Näyttelyn tarkoituksena on muistuttaa, kuinka tavallinen ihminen voi muistaa läheisiään, tuttuja ja tuntemattomia. Näyttely tarjoaa kävijälle tietoa auttamisen mahdollisuuksista ja erilaisista vaihtoehdoista ja tarjoaa tilaisuuden myös itse auttaa.

Näyttelyn yhteistyökumppanit ovat: Kirkon Ulkomaanapu, Pelastakaa Lapset, Pelastusarmeija, Plan Suomi säätiö, SOS-Lapsikylä, Suomen Punainen Risti, Suomen UNICEF-yhdistys ry, Suomen World Vision ja Syöpäjärjestöt. Postimuseo haluaa osoittaa sosiaalista vastuullisuutta liittyen läheisten muistamiseen ja heistä välittämiseen.

Näyttelyyn liittyy runsaasti oheistapahtumia. Muun muassa juuri ennen joulua 15.12. ohjelmassa on tapahtuma- ja myyntipäivät. Näyttely on tekstitetty suomeksi ja ruotsiksi.

Hyvän tahdon joulu -näyttely on avoinna 5.11.2010–2.1.2011 maanantaista perjantaihin klo 10–18 ja lauantaisin ja sunnuntaisin klo 12–17. Postimuseo sijaitsee Helsingin pääpostitalossa osoitteessa Asema-aukio 5 H.

Aiheet: , , ,