Julkaistu 1. 10. 2011 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Luonto ja vapaa-aika

Tilkkupeittotempaus

Marttaliiton, Tekstiiliopettajaliiton ja Novitan talvella alkaneeseen tilkkupeittojen maailmanennätystempaukseen on toimitettu kevään ja kesän aikana jo yli 700 peittoa.

Tilkkukampanja huipentuu 1. lokakuuta, jolloin tilkkupeitot levitetään Tuomiokirkon portaille. Tempauksen jälkeen Guinnessin ennätysten kirjan edustajat tarkistavat ennätysyrityksen ja arvioivat, hyväksytäänkö se. Tällä hetkellä tilkkupeittojen maailmanennätys on yhdysvaltalaisen naisen nimissä ja kooltaan noin 24 m x 11 m.

Jättipeitto kursitaan kasaan Tuomiokirkon portaille pienistä lahjoitetuista peitoista nippusiteillä, jotta se voidaan jakaa helposti hyväntekeväisyyteen tempauksen jälkeen. Tilkkupeittojen voi lähettää veloituksetta Helsinkiin Matkahuollon kautta syyskuun 23. päivään asti.

HUOM.! Mikäli lauantaina 1.10. on sadesää, maailmanennätystempaus siirtyy viikolla eteenpäin lauantaihin 8.10.

Tilkkupeiton maailmanennätysyrityksen etenemistä päivitetään Facebookiin, josta löytyvät myös tilkkujen teko- ja toimitusohjeet. Kampanjasivuilta löytyy myös runsaasti kuvamateriaalia lahjoitetuista peitoista sekä peitontekijöiden tarinoita:

Tilkkujen teko- ja toimitusohjeet myös seuraavan nettilinkin kautta:

Aiheet: , , , , , , , , ,