Julkaistu 20. 1. 2015 Teksti Tiedotteet Ei kommentteja Ruoka ja juoma

Iloinen uutinen allergian kanssa painiskeleville

Pieni raumalainen lihanjalostaja Suomisen Lihaherkku on kehittänyt täysin uudenlaisen allergisoimattoman ja e-koodittoman Perinteillä parempaa -tuotesarjan.

(Vasemmalla: Suomisen makkarapojat joskus silloin ennen.)

Suomen aikuisväestöstä 1–2 % ja alle 6-vuotiasta 10 % kärsii ruoka-aineallergiasta (Lähde: www.terveyskirjasto.fi). Yhteensä siis noin 250 000 suomalaista joutuu ottamaan allergian huomioon ruokaa ostaessaan. Monien elämä siis helpottuu tuotesarjan myötä.

Tuotesarjan tuotteista ensimmäisenä tulivat markkinoille tammikuun puolivälissä Salmen leppäsavu -naudanpaisti, Johanneksen leppäsavu  -kalkkunanfilee, Annelin leppäsavu -porsaanfilee sekä Jounin tiinusuola -porsaanjuhlafile.

Kevään aikana tuotesarja kasvaa porsaan juhlafileellä, hirven- ja lampaanpaisteilla, grillimakkaralla sekä kypsällä broilerinfileellä.

Salmen leppäsavu-naudanpaisti

”Perinteillä parempaa -tuotteissa on käytetty vanhoja valmistusmenetelmiä. Tuotteet on tiinusuolattu, kypsennetty kiireettä kotiuunissamme tai savustettu lempeästi leppälastulla. Aivan kuin äitimme Salme ja muu Suomisen väki ne aikoinaan valmistivat. Mukaan ei ole päässyt yhtään e-koodia, ei yhtään allergeenia, ei nitriittejä, eikä arominvahventeita mutta mausta ei ole tingitty.” Suomisen Lihaherkun toimitusjohtaja Jyrki Suominen kertoo.

Tuotteiden vähittäismyyntipisteet löytyvät osoitteesta: www.lihaherkku.fi.

Suomisen leikkelepalat

Suomisen Lihaherkku on Salme ja Reijo Suomisen v. 1967 perustama lihatuotteiden valmistaja Raumalla. Yrityksessä työskennellään jo kolmannessa polvessa. Suomisen Lihaherkku vaalii monessa tuotantovaiheessa perinteitä, hyvänä esimerkkinä aidolla leppäsavulla savustetut tuotteet. Kaikki kokolihatuotteet on tehty kokonaisista paisteista ja fileistä, myös turhia lisä- ja säilöntäaineita pyritään välttämään. Suomisen tuotteita löytyy lähes 250 elintarvikekaupasta Suomessa.