Julkaistu 24. 10. 2011 Teksti Tiedotteet 3 kommenttia Ruoka ja juoma

Kasvispohjainen hyytelöimisaine

Nyt kotikokit ja –leipurit voivat loihtia marjaisat hyytelöt, herkulliset juustokakut, jälkiruoat ja monet muut hyytelöidyt herkut kasvipohjaisen hyytelöimisaineen avulla. Dr. Oetker Vegegel –hyytelöimisaine korvaa hyytelöitäessä liivatteen ja sopii myös kasvissyöjille sekä muille sianlihaa vältteleville.

Dr.Oetker Vegegel –hyytelöimisaineen avulla ruoka tai leivonnaiset hyytelöidään kätevästi sekoittamalla pussillinen Vegegel-jauhetta vähintään kahteen desilitraan kylmää nestettä ja kuumentamalla neste kiehuvaksi. Silloin kun hyydytettävä ruoka on kiinteää, sekoitetaan pussillinen jauhetta yhteen desilitraan vettä tai muuta nestettä, kuumennetaan kiehuvaksi ja lisätään hyydytettävään ruokaan.

Dr.Oetker Vegegelin hyytelöivät ominaisuudet syntyvät D-glukoosin eli dekstroosin ja kasvipohjaisten sakeuttamisaineiden (johanneksenleipäpuujauhe ja karrageeni) sopivasta yhdistelmästä.

Yhdessä Dr. Oetker Vegegel –pakkauksessa on neljä annospussia, ja pussillinen Vegegeliä vastaa kahta liivatelehteä.

Dr.Oetker Vegegeliä myydään päivittäistavarakaupoissa kautta maan. Hinta noin 2,00. euroa / pakkaus.

Dr. Oetker  – laatu on paras resepti!

Kokeile vaikka herkullista marjahyytelöreseptiä:

Kesäinen marjahyytelö

6 annosta

Tarvitaan:

750 g sekoitus marjoja esim. mansikoita, vadelmia, punaherukoita ja lisäksi muutamia koristeeksi hyytelön päälle

100 g hienosokeria

2 annospussia (12,5 g) Dr. Oetker Vegegeliä

450 ml omenatuoremehua

Tee näin:

1.       Puhdista ja pilko mansikat tai punaherukat. Soseuta marjat sokerin kanssa tehosekoittimella. Siivilöi siivilällä siemenien poistamiseksi.

2.       Sirottele Vegegel kylmään omenamehuun kattilassa ja kuumenna sekoittaen kunnes Vegegel on kokonaan sekoittunut ja neste on sakeutunut.

3.       Lisää hedelmäsose ja lämmitä uudelleen melkein kiehuvaksi. Kauho tai kaada metalli- tai muovimuotteihin. Jäähdytä ja laita kylmenemään jääkaappiin vähintään tunniksi, kunnes seos on kiinteää tai yön yli.

4.       Ota tarjoilua varten kulhoon kuumaa vettä. Dippaa hyytelömuotit veteen noin 2-3 sekunniksi. Kumoa valmiit hyytelöt tarjoilualustoille. Vältä pitämästä hyytelömuotteja kuumassa vedessä liian pitkään tai hyytelöt alkavat pehmetä.

5.       Tarjoa marjoilla koristeltuna.

Vinkki: Hyytelöä saadaan noin 1,2 l, eli noin 2 dl kuudelle hengelle. Jos käytät pienempiä muovivuokia, voit tehdä 8-10 hyytelöannosta.

Dr Oetker

Saksalaisen perheyhtiön Dr. Oetker –yritysryhmän yhteinen liikevaihto vuonna 2009 oli 7,6 miljardia euroa.  Yhtiöt työllistivät maailmanlaajuisesti 24.500 henkilöä.

Dr. Oetker SuomI

Suomessa Dr. Oetker aloitti vuonna 1997, jolloin lanseerattiin valtakunnan suosituimmaksi pizzaksi noussut Dr. Oetker Ristorante-pakastepizzasarja.

Dr.Oetkerin yli sadan tuotteen tuotevalikoimaan Suomessa kuuluvat tällä hetkellä pakastepizzat, kuten esimerkiksi Dr. Oetker Ristorante , Casa di Mama ja Stoneoven Tradizionale, viileät vanukkaat, kuten Dr. Oetker Paula, Dr. Oetker  Fruit Del ja

Dr. Oetker Mousse Deli, leivonta- ja koristelutuotteet sekä jälkiruokakastikkeet ja –ainekset sekä Dr. Oetker Polypop -jellyt.

Dr. Oetker Suomi ja SOS-lapsikylä

Dr. Oetker Suomi on toiminut 1.1.2010 alkaen SOS-lapsikylän yrityskumppanina tukien SOS-lapsikylän toimintaa Suomessa. Erityiskohteena on uuden urbaanikylän rakentaminen Tampereelle.

SOS-lapsikylät tarjoavat yhteisöllisesti tuettua perhehoitoa vaikeita vaiheita kokeneille lapsille. Uutena tavoitteena on auttaa myös syntymäperheissään asuvia, apua tarvitsevia lapsia ja nuoria. SOS-lapsikyläjärjestö tukee lasten kehitystä ja perheitä 132 maassa. Suomessa on viisi SOS-lapsikylää ja yksi SOS-nuorisokoti.  www.sos-lapsikylä.fi

Tiedon välitti Harkonsalovesa.

Aiheet: , , , , ,

3 kommenttia

1. tätä pitää kokeilla!

tätä pitää kokeilla!

kaijas

2. 11. 2011 14.58

• Kokeilin. Äärettömän helppokäyttöinen

Kokeilin. Äärettömän helppokäyttöinen ja todella nopea. Ei tullut klönttejä, eikä hyytymistä tarvinnut odotella. Hyvä kun ehdin rapata kakkuni aineella ennenkuin se jäsähti kulhon pohjaan. Ei siis kannata odotella jäähtymistä kuten liivatehyytelön kanssa, vaan toimia kuin olisi tuli hännän alla. Con Fuoco!

Anne

3. 7. 2013 19.13

2. Karrageenillä jotain tekemistä

Karrageenillä jotain tekemistä syövän syntymisen kanssa…. sitä lisätty lähes jokaiseen kermaan säilyvyyden takia – paitsi luomukermassa sitä ei ole.

Marja

14. 3. 2017 14.18